نوامبر 13
بازدید : 1826
نظرات : بدون دیدگاه
حریم خصوصی والدین

ای کسانی که ایمان آورده اید! غلامان و فرزندانی که به سنّ بلوغ و احتلام نرسیده اند، در سه وقت (برای ورود به اتاق) از شما اجازه بگیرند: پیش از نماز صبح و هنگام نیمروز، که لباس از تن بیرون می کنید، و بعد از نماز عشا. این سه وقت، هنگام خلوت شماست، اما در […]

ای کسانی که ایمان آورده اید! غلامان و فرزندانی که به سنّ بلوغ و احتلام نرسیده اند، در سه وقت (برای ورود به اتاق) از شما اجازه بگیرند: پیش از نماز صبح و هنگام نیمروز، که لباس از تن بیرون می کنید، و بعد از نماز عشا. این سه وقت، هنگام خلوت شماست، اما در غیر این سه وقت، بر شما و بر آنان گناهی نیست که بدون اذن وارد شوند، زیرا آنان پیوسته با شما در رفت و آمد هستند و بعضی بر بعضی وارد می شوند. خداوند آیات خود را این گونه برای شما بیان می کند و خداوند دانا و حکیم است. (نور، آیه ۲۷)

 

در وهله اول لازم است که به کودک یاد دهید در اتاق خودش بخوابد و حتی شبها برای خوابیدن به اتاق والدین نیاید. اگر نیمه شب کودک بیدار شد و خواست به اتاق والدین بیاید باید والدین در عین مهربانی روی حرف خود قاطع باشند و به هیچ عنوان اجازه ورود به اتاق خود را به کودک ندهند.

 

باید یکی از والدین کودک را راهنمایی کند تا در اتاق خودش بخوابد. اگر کودک ناگهان در را باز می کند و وارد اتاق می‎شود باید به کودک آموخت که هنگام ورود در بزند و اجازه بگیرد. خودتان هم قبل از ورود به اتاق فرزندتان در بزنید تا این رفتار را آموزش ببیند.

رسول خدا (ص) میفرمایند: «اگر طفل شیرخوار شاهد آن روابط باشد و بعدها این طفل از انحراف سردرآورد پدر و مادر باید خود را در این انحراف مقصر بدانند.»

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما