اکتبر 17
بازدید : 1031
نظرات : بدون دیدگاه
هر آنچه باید در مورد بلوغ فرزندتان بدانید

ارزشمندترین هدیه ما به فرزندانمان در زمان بلوغ صمیمیت- آرامش- درک آنان ، حمایت از آنان و دادن اطلاعات صحیح و مفید به آنهاست. – بچه ها عشق قلبی و یا فراهم آوردن تسهیلات لازمه زندگی را مهربانی نمی دانند. آنها توجه را مهربانی معنی می کنند. – انسان عاشق توجه است بی توجهی در […]

ارزشمندترین هدیه ما به فرزندانمان در زمان بلوغ صمیمیت- آرامش- درک آنان ، حمایت از آنان و دادن اطلاعات صحیح و مفید به آنهاست.
– بچه ها عشق قلبی و یا فراهم آوردن تسهیلات لازمه زندگی را مهربانی نمی دانند. آنها توجه را مهربانی معنی می کنند.
– انسان عاشق توجه است بی توجهی در زندگی کسی، انگیزه پناه بردن او به دیگران است.
– ما با تحسین، امید و محبت و عشق زنده ایم.
– والدین باید بدانند که در زندگی اکثر نوجوانان ، خانواده همیشه یک لنگرگاه به حساب می آید. اگر والدین کمتر دستور بدهند و کمتر نظر خود را تحمیل کنند و قدرت خود را با نوجوانان تقسیم کنند، بحرانهای نوجوانی کمتر مشاهده خواهد شد.
– نوجوانان معمولا” با ما در خود بهتر می توانند روابط متقابل برقرار کنند و به تفاهم برسند بنابراین مادران باید از امتیازی که نسبت به پدران دارند بهره گیرند و در تربیت صحیح نوجوانان کوشا باشند.


– نوجوانانی که با مادر خود روابط دوستانه دارند در یافتن دوست و نگهداری آنها پیشرفت تحصیلی، سازگاری با مدرسه و معلمان و داشتن هویت و خویشتن پنداری محکم و یکپارچه بهتر از نوجوانانی هستند که با مادر خود روابط صمیمی ندارند.


– به نظر می رسد که برای تضمین بهداشت روانی، کسب هویت و استقلال، سالمترین راه این است که روابط نوجوانان با والدین دائمی و صمیمی باشد.
– نوجوانانی که والدین خود را همیشه در صحنه حاضر می بینند و احساس می کنند که می توانند بر آنها متکی باشند بهتر رشد می کنند و روان سالمتری تیر دارند.
– نوجوانی دوره ای است که در آن مسائل جنسی- تمایل به کشیدن سیگار و کنجکاوی برای تجربه مواد مخدر شدت پیدا می کند لازم است والدین و مربیان با راهنمایی ها و دوراندیشي های خود آگاهی آنها را در این موارد بیشتر کنند.


– در دوران بلوغ، نوجوانان عقاید شخصی خود را بیش از پیش محکمتر و آشکارتر بیان می کنند. آنها تمایل دارند با دوستان خود درد دل کنند، آزادی عمل داشته باشند و برای تایید شدن دلیل بیاورند، آنها بطور دایم، برای کسب هویت تلاش میکنند.


– تغییرات خلقی یکی از ویژگی های بهنجار زندگی نوجوانی است. اگر به گفته های آنها اعتماد شود خوشحال خواهند شد. زندگی سازگار خواهند بود.
– تنهایی یکی از ویژگی های زندگی نوجوانی است و نشانه نابهنجار یا بیماری نیست.
– نوجوانان دوست دارند بیشترین وقت خود را به فعالیت های سرگرم کننده صرف کننده فعالیت های اجتماعی، تماشای تلویزیون ، بازی، مطالعه ، گوش کردن به موسیقی
– نوجوانانی که احساس می کنند به خانواده تعلق دارند با تکیه بر آنها احساس امنیت می کنند و هویت محکمی را کسب می کنند.


– از آنجا که کارهای نوجوانان معمولا” افراطی و هوسی است، از جانب بزرگترها، که محافظه کارانه و پایدار عمل می کنند غیر عادی به نظر می رسد.

• نوجوان، به خاطر تغییراتی که از نظر جسمی، روانی و اجتماعی پیدا می کند، باید هویت خود را بسازد. بدین معنا که کیست در کجا قرار دارد و چه نقش هایی باید داشته باشد. اگر او بتواند این تغییرات را یکپارچه کند، خویشتن پنداری مثبتی پیدا خواهد کرد. اما اگر نتواند هویت خود را بشناسد، این که کیست و چه توانایی هایی دارد، با سردرگمی و بی هویتی روبه رو خواهد شد و پیامد آن تزلزل در اعمال و رفتار خواهد بود.
• اگر نوجوان بتواند هویت خود را بسازد، به بزرگسالی تبدیل خواهد شد که می تواند با دیگران روابط صمیمی برقرار کند. روابطی که ممکن است عاشقانه یا دوستانه باشد. در این روابط فرد، بدون آنکه از گم شدن هویت خود بترسد با دیگران رابطه دوستانه برقرار می کند. عدم موفقیت در ایجاد روابط صمیمی با دیگران به انزوا کشانده می شود و پیامد آن پیدا کردن اختلالهای رفتاری است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما