نوامبر 22
بازدید : 10779
نظرات : بدون دیدگاه
صدا زدن والدین با اسم

پیامبراکرم(ص): «چند چیز است که باعث فقر و تهیدستی می‌گردد که صدا کردن والدین با نام کوچک آن ها از جمله این امور است.»   این که فرزندان والدین خود را با اسم کوچک صدا می کنند، بسیار اشتباه است و آسیب های دراز مدتی را در پی خواهد داشت. کودک با هر بار صدا […]

پیامبراکرم(ص): «چند چیز است که باعث فقر و تهیدستی می‌گردد که صدا کردن والدین با نام کوچک آن ها از جمله این امور است.»

 

این که فرزندان والدین خود را با اسم کوچک صدا می کنند، بسیار اشتباه است و آسیب های دراز مدتی را در پی خواهد داشت. کودک با هر بار صدا کردنِ «مادر، مامان، پدر، بابا» در درونش حس داشتن والدین را تجربه می کند و همچنین با هر بار صدا کردن به والدین یادآوری می شود که نقش مهم مادر و پدر بودن را دارند.

 

به هیچ عنوان اجازه ندهید شما را با نام کوچک صدا کنند، شما دوست و رفیق آنها نیستید و اسم کوچک صدا کردن، نشانه و نماد صمیمیت نیست، شما مادر و پدر او هستید و با این گونه رفتارهای اشتباه، نقش خود را مخدوش ننمایید.

 

مقصر اصلی گسترش این فرهنگ در جامعه، خانواده‌ها هستند زیرا با استقبال و توجه از رفتار کودک به او یاد می‌دهند تا آن ها را با اسم کوچک صدا بزند. عدم آموزش والدین به فرزندان برای صدا کردن نام (بابا و مامان) منجر به آسیب فرهنگی در جامعه و مشکلاتی در آینده می‌شود. ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه را عامل جلوگیری از این معضل است و رسانه‌ها و تقلید از غرب و بی توجهی به دیالوگ‌ها در فیلم‌ها از دلایل تاثیرگذار بر روی رفتار کودکان است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما