تاثیر فرهنگ غرب بر بازی ها

بررسی نوع بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که اغلب بازی‌ها از نوع خشن می‌باشند. در واقع در میان بازی‌های رایانه‌ای خشن از هر پنج بازی که برای کودکان شش سال و بالاتر مناسب تشخیص داده شده است در سه بازی به ازای کشتن یا صدمه زدن به کاراکتر رایانه‌ای امتیاز کسب می‌شود. . […]

بررسی نوع بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که اغلب بازی‌ها از نوع خشن می‌باشند. در واقع در میان بازی‌های رایانه‌ای خشن از هر پنج بازی که برای کودکان شش سال و بالاتر مناسب تشخیص داده شده است در سه بازی به ازای کشتن یا صدمه زدن به کاراکتر رایانه‌ای امتیاز کسب می‌شود.

.

این‌گونه بازی‌ها می‌توانند باعث بروز رفتارهای ضد اجتماعی، ناسازگاری و اضطراب در کودکان شوند و پس از مدتی با نوجوانان و جوانانی مواجه خواهیم شد که خالی از هرگونه عواطف انسانی هستند. تنها برنده بازی‌های رایانه‌ای نه کودکان و نوجوانان بلکه طراحان، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذارانی هستند که از افکار پاک و بی‌آلایش نوجوانان برای اغراض و اهداف سیاسی و شوم خود استفاده می‌کنند. دنیای بازی‌های رایانه‌ای گرداب مخوفی است که کودکان و نوجوانان را آرام و بی‌صدا می‌بلعد و آنان را در فضایی رها می‌سازد که خلاصی از آن امکان‌پذیر نیست. والدینی که فرزندان خود را برای ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون، کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و… رها می‌کنند مقصران اصلی در تهدید سلامت روانی فرزندانشان هستند.

.

بیشتر بازی‌های رایانه‌ای، علاوه بر مشکلات اخلاقی بر اساس سیاست‌هایی خاص ساخته می‌شوند. کشورهای سازنده‏ی این بازی‌ها، با شناختی که از بازار فراگیرخود دارند مقاصد سیاسی را که از سوی دولت‌ها و صهیونیسم بین‌الملل به آن‌ها تحمیل می‌شود در بازی‌های خود می‌گنجانند. آن‌ها مقاصد سیاسی خاصی را به نوجوانان جهان دیکته می‌کنند و از سنین پایین آن‌ها را تحت آموزش خود قرار می‌دهند. بیشترین حمله‌ای که این بازی‌ها به سوی مسلمانان و کشورهای خاورمیانه است.

.

کشورهای استعمارگر و سلطه‌گر، بدون صرف هیچ هزینه‌ای با بازی‌های خود کشورها را تحت سلطه می‌گیرند و درآمدهای کلانی هم از تولید این بازی‌های به دست می‌آورند. نمادهایی که در این بازی‌ها القا می‌شوند عبارتند از:

۱- قدرت سیاسی آمریکا را به مخاطب القا می‌کنند؛

۲- کشورهای اسلامی و ایران تخریبی و تروریسم و آمریکا مصلح این گروهند؛

۳- در این بازی‌ها اگر بازی‌کننده مسلمان باشد باید مسلمانی دیگر را در بازی بکشد تا به مرحله بعد برود.

.

اگر به فرزندانمان بیاموزیم که از رایانه نیز مانند تلویزیون یا دیگر وسایل زندگی باید در حد متعادل استفاده کرد و استفاده بیش از حد از آن می‌تواند ضررهای جسمی و روحی به دنبال داشته باشد در آن صورت فرزندان با آگاهی و درایت بیشتری از این وسایل ارتباطی استفاده خواهند کرد.

.

پرداختن به مشکلات و مضرات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در رسانه‌های مختلف قابل توجه بوده است اما هر اندازه به این مسئله مهم پرداخته شود کافی نیست چرا که هنوز بسیاری از والدین نسبت به خطرات استفاده بیش از حد از این بازی‌ها بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که اگر فرزندانشان در گرداب بازی‌های رایانه‌ای گرفتار شوند به راحتی نمی‌توانند از آن خلاصی یابند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما