دسامبر 7
بازدید : 1759
نظرات : بدون دیدگاه
روحیۀ قوی با شیر مادر

امام‌ باقر (ع) می‌فرماید: «بادا‌ بر‌ شما که از میان زنان شیرده، پاکان و پاکیزگان را برگزینید؛ زیـرا شیر سرایت‌دهنده ویژگی‌های شخصیتی است‌.»   مادر و شرایط روحی و معنوی او در دوران بارداری نقش مهمی در شخصیت فرزند دارد. ایـن تـأثیر گذاری در کودک، به‌ صورت‌ بالقوه اسـت و بـه فعلیت‌ رسـیدن‌ آن، گـذشته […]

امام‌ باقر (ع) می‌فرماید: «بادا‌ بر‌ شما که از میان زنان شیرده، پاکان و پاکیزگان را برگزینید؛ زیـرا شیر سرایت‌دهنده ویژگی‌های شخصیتی است‌.»

 

مادر و شرایط روحی و معنوی او در دوران بارداری نقش مهمی در شخصیت فرزند دارد. ایـن تـأثیر گذاری در کودک، به‌ صورت‌ بالقوه اسـت و بـه فعلیت‌ رسـیدن‌ آن، گـذشته از قـانون وراثت، به تربیت و اراده و اختیار کودک در تـمام مـراحل زندگی نیز بستگی دارد.

 

در واقع کودکانی که در دوران نوزادی و کودکی از شیر مادر استفاده کرده اند در مقایسه با کودکانی که با شیر خشک تغذیه شده اند در بزرگسالی کمتر دچار حالات شدید اضطرابی و عصبانیت می شوند. شیر مادر موجب جلوگیری از بسیاری مشکلات و بیماری ها از جمله بیماری های قلبی در کودک می شود و از آنجایی که عموما بیماری های قلبی با استرس ارتباط دارند.

 

دین اسلام احترام و ارزش زیادی برای مادران بالاخص مادرانی که نوزادنشان را به وسیله ی شیر خود تغذیه می کنند قائل شده و پاداش فراوانی که آمرزش گناهان مادر یکی از آن هاست برای ایشان در نظر گرفته شده است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما