دسامبر 10
بازدید : 1509
نظرات : بدون دیدگاه
لباس تواضع

پیامبر (ص): هر کس در دنیا لباس شهرت بپوشد (لباسی غیر معمول که به خاطر آن انگشت نما شود) خداوند در روز قیامت جامه ی ذلت و خواری بر او می پوشاند.

آیا مدل لباس پوشیدن تاثیری بر موفقیت دارد؟

لباس به عنوان وسیله ای که تقریباً به طور دائم در تماس با بدن انسان است می تواند با توجه به اختلاف رنگ، جنس، مدل و اندازه ای که دارد تأثیرات متفاوتی بر سلامت انسان داشته باشد تا زمانی که بعضی از مسائل را از زندگی حذف نکنیم نمی‌دانیم چقدر وقت‌گیر هستند. اما بلافاصله بعد از حذف مسائل وقت‌گیر (انتخاب لباس) فرصت و آزادی بیش‌تری برای انجام کارهای مهم‌تر خواهیم داشت. برخی از افراد موفق گفته اند که هر روز لباس‌های جدید پوشیدن، هدر دادن انرژی است.

 

لباس علاوه بر تاثیر بر دیگران، در اخلاق و رفتار خود فرد نیز تاثیر شگرفی می گذارد و شخص هنگامی که لبا س مرتب و شیک می پوشد سعی می کند از نوع خاصی از رفتار و حرکات استفاده نماید که به اصطلاح برازنده آن لباس می باشد و به بیان دیگر مردم از پوشندگان آن لباس انتظار دارند.
.
لباس انسان با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند بر سلامت انسان تأثیر گذار باشد. اگر ویژگی هایی که برای انتخاب لباس مورد توجه قرار می گیرد عقلانی و مطابق با آموزه های وحیایی باشد می تواند به حفظ سلامت انسان کمک کند و برعکس اگر مطابق با امیال نفسانی و فرهنگ غربی و بیگانگان باشد می تواند سلامت انسان را به مخاطره بیندازد.  هریک از ویژگی های لباس (رنگ، جنس، اندازه و مدل آن) تأثیری به خصوص بر بدن انسان به جای می گذارد و این نشانی از اهمیت شناخت تأثیر هریک از این ویژگی هاست تا بتوانیم لباسی مناسب در جهت حفظ سلامت خویش انتخاب کنیم.
.
هر جسمی ارتعاشات معنوی خاص و منحصر به خود را دارد. ارتعاشات معنوی لباس ها به عواملی همچون نوع لباس، رنگ، شکل، طرح و دوخت آن بستگی دارد. هر چه این عوامل پاک تر و خالص تر باشند، لباس شما ماهیت با پاکی بیشتری خواهد بخشید. جامه ای که انسان را مغرور و سرمست کند یا تکبر و خود برتر بینی آورد، ناپسند است. مقید بودن به نوع خاصی از جامه نیز، اسارت آور است.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما