دسامبر 12
بازدید : 762
نظرات : بدون دیدگاه
۷ مرحله طلایی در زندگی کودک

رشد و تکامل دو واژه ای هستند که همیشه در کنار یکدیگر به کار می روند. دو بازویی که از بدو تولد به کودک شما کمک می کنند تا بزرگ شود و دوره های مختلف زندگی را طی کند تا تبدیل به یک انسان بالغ شود. این دو مقوله عمده ترین تغییرات کودک را تشکیل […]

رشد و تکامل دو واژه ای هستند که همیشه در کنار یکدیگر به کار می روند. دو بازویی که از بدو تولد به کودک شما کمک می کنند تا بزرگ شود و دوره های مختلف زندگی را طی کند تا تبدیل به یک انسان بالغ شود. این دو مقوله عمده ترین تغییرات کودک را تشکیل می دهند پس شناخت و توجه به آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
.
همه ما می دانیم بچه ها چه زمانی قادر به نشستن هستند، راه می روند و گواهی تصدیق رانندگی می گیرند. اما بعضی از مسائل اولیه مهم هستند که باید بیشتر به آن ها توجه شود. ۷ مرحله مهم و نقطه بحرانی در زندگی کودک وجود دارد که سزاوار توجه بیشتری هستند:
  • قدرت بینایی
۲ تا ۴ ماه
کودک شما عادت دارد تا اشیا را در دو بعد ببیند. اما در حال حاضر او جهان را در ۳ بعد می بیند. قشر مغز او به اندازه ای رشد کرده است که او می تواند ورودی چشم هایش را ترکیب کنند، نیازی به عینک های ۳ بعدی مسخره نیست.
  • خندۀ واقعی
۴ تا ۵ ماه
نوزادان در ۲ یا ۳ ماهگی لبخند زدن را آغاز می کنند. اما در حدود ۴ تا ۵ ماهگی لبخندهای او ممکن است در پاسخ به هیجانات یا حوادث نامتجانس به خنده تبدیل شود.  از رشد سریع قشر مغز او باید سپاس گزار بود.
.
  • شناخت اسم خود
۵ تا ۸ ماهگی
هرچند که او قادر نیست صحبت کند اما در این سن او اسم خودش را می شناسد و اگر او را صدا بزنید به شما نگاه خواهد کرد. او را برای ادامه انجام این کار در سرتاسر سال های نوجوانی اش تشویق کنید.
.
  • لمس نقاط حساس بدن
۱ تا ۲ سالگی
در این سن بیشتر بچه ها کشف کرده اند که بازی کردن با نقاط حساس بدنشان لذت بخش است. در این مرحله این یک حس و شور برای او محسوب می شود. اما هنوز مدت زمان زیادی لازم است تا از دست شما به خاطر این که به شکل ناگهانی وارد اتاقش شده اید عصبانی شود.
.
  • تاب بازی کردن
۴ تا ۵ سال
بچه ها در این سن تشخیص می دهند که برای تاب بازی، چگونه باید به پاهای خود فشار وارد کنند. بنابراین شما می توانید به مدت ۲ دقیقه در آرامش چای بنوشید.
.
  • به کارگیری همزمان دو نیمکره
۷ تا ۸ سالگی
دو سمت مغز به اندازه کافی رشد کرده است. او می تواند بطور همزمان از هر دو نیمکره استفاده کند و بدن خود را کنترل کند.  بچه شما می تواند کاغذ را با یک دست گرفته و با دست دیگر روی آن بنویسد، و این کار، رد و بدل کردن یادداشت در کلاس را خیلی آسان تر کرده است.
.
  • ابراز فروتنی
۸ تا ۹ سالگی
تمایل به حفظ حریم خصوصی معمولا در حدود این سن شکل می گیرد. حتی بچه هایی که تا حالا برهنه بودند ممکن است ناگهان سرخ شوند و برای پوشاندن خودشان تن پوشی بردارند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما