دسامبر 12
بازدید : 2014
نظرات : بدون دیدگاه
توجه بیش از حد

پیامبر خدا (ص): «هیچ یک از شما نباید فرزند خواهى را وا گذارد؛ چرا که وقتى انسان بمیرد و فرزندى نداشته باشد، از نام و آوازه مى افتد.»   تا چند دهه گذشته واژه‌ای به نام تک‌فرزندی معنا نداشت. یعنی دلیلی وجود نداشت که خانواده‌ها خود را از لذت داشتن چندین فرزند محروم کنند، اما […]

پیامبر خدا (ص): «هیچ یک از شما نباید فرزند خواهى را وا گذارد؛ چرا که وقتى انسان بمیرد و فرزندى نداشته باشد، از نام و آوازه مى افتد.»

 

تا چند دهه گذشته واژه‌ای به نام تک‌فرزندی معنا نداشت. یعنی دلیلی وجود نداشت که خانواده‌ها خود را از لذت داشتن چندین فرزند محروم کنند، اما طی دو دهه اخیر مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایطی را به زوج ها تحمیل کرده است که فقط به داشتن یک فرزند در زندگی خود بسنده کنند.

 

والدینی که فقط یک فرزند دارند باید بدانند این که تمام نیازهای فرزندان بلافاصله و در کامل‌ترین شکل مرتفع شود و این‌که آن ها هرگز با میزانی از ناکامی‌های کوچک روبه‌رو نشوند، آن ها را در محیطی غیرواقعی و خارج از شکل زندگی واقعی پرورش می‌دهند.

 

خطری که فرزندان‌تان را تهدید می‌کند آن است که هنگام بزرگسالی و وقتی که به ناچار، از حمایت‌های کمتر محیطی بهره‌مند می‌شوند، دچار ناامیدی می‌شوند و جامعه و محیط بیرونی را برای خود تهدیدکننده و ناکام‌کننده می‌یابند که این ها همه ریشه در توجه و حساسیت‌ بیش ازحد شما دارد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما