دسامبر 17
بازدید : 1290
نظرات : بدون دیدگاه
علاقه پیدا کردن به مطالعه

باید کاری کنید تا مطالعه از نظر کودک، تجربه ‏ای موفق و لذت بخش باشد. سعی کنید هر روز یا لااقل هفته ‏ای چند بار برای کودکتان کتاب بخوانید و خود را به این کار عادت دهید، کتاب‌هایی انتخاب کنید که با سطح علایق کودکتان تناسب داشته و ظاهر زیبا و تصاویر جذابی داشته باشند. […]

باید کاری کنید تا مطالعه از نظر کودک، تجربه ‏ای موفق و لذت بخش باشد. سعی کنید هر روز یا لااقل هفته ‏ای چند بار برای کودکتان کتاب بخوانید و خود را به این کار عادت دهید، کتاب‌هایی انتخاب کنید که با سطح علایق کودکتان تناسب داشته و ظاهر زیبا و تصاویر جذابی داشته باشند. اولین کتاب‌های کودک باید کوتاه و فقط دارای چند صفحه باشند.

 

همچنین باید حاوی تصاویر بزرگی با جزئیات اندک باشد. کتاب‌هایی انتخاب کنید که واژگان آن‌ها برای کودک قابل فهم باشد. اگر در جوی آرام و راحت برای کودکتان کتاب بخوانید، او لذت بیشتری خواهد برد. کودکتان را تشویق کنید به چیزهایی که در تصاویر هستند توجه کند و اتفاقات بعدی را حدس بزند و با انجام این کارها او را تشویق کنید. اگر کودکتان درخواست کرد، کتاب را مجدداً برایش بخوانید.

 

بهترین راه برای سنجش علاقه کودکتان به یک موضوع این است که ببینید او چقدر راجع به آن صحبت می‌کند و چند بار خود به خود سراغ آن کتاب می‌رود. هر زمان کودک شما نشان داد برای مطالعه آمادگی دارد، کتاب‌های مورد علاقه او را که قابل «خواندن» هستند، هر چند کودک شما لغات آن را حفظ کرده باشد، برایش بیاورید. کاری کنید تا مطالعه از نظر کودک، تجربه‏ ای موفق و لذت بخش باشد. سعی کنید هر روز یا لااقل هفته‏ ای چند بار برای کودکتان کتاب بخوانید و خود را به این کار عادت دهید.

 

در سنین بالاتر، کودک شما این لغات آشنا را در سایر کتاب‌ها می‌بیند و می‌تواند آن‌ها را واقعاً بخواند. کتاب‌های جدیدی برای کودک خود تهیه کنید که داستان را با تکرار زیاد بیان می‌کنند و هر یک از لغات، چندین بار در آن‌ها به چشم می‌خورد. حتی زمانی که خود کودک توانایی کتاب خواندن را پیدا کرد، از کتاب خواندن برای او دست برندارید. ترتیبی اتخاذ کنید که همیشه کتاب‌های متنوعی دم دست وجود داشته باشد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما