دسامبر 23
بازدید : 1655
نظرات : بدون دیدگاه
محکم کنندۀ دوستی ها

رسول خدا (ص) فرمود: «به همدیگر هدیه دهید؛ زیرا هدیه دلخوری ها را بر طرف مى‏سازد، و کینه‏ ها و دشمنی­ هاى دیرین را از بین می برد.»

هدیه، بخش مهمی از روابط و تعاملات جوامع انسانی را در بر می‌گیرد و تعریف مشخصی از این روابط ایجاد می‌کند. هدیه، پیوند بین اعضا​ی خانواده و دوستان حتی طرف‌های کاری و تجاری را محکم می‌کند. مردم وقتی به یکدیگر هدیه می‌دهند، اول از همه نشان می‌دهند که برای یکدیگر ارزش قائل هستند و به یکدیگر اهمیت می‌دهند. همچنین موجب می‌شود که به یکدیگر بیشتر فکر کنند و توجه نشان دهند. اگر چه مفهوم هدیه در فرهنگ‌های مختلف گاهی متفاوت است، اما در اصل نشان‌دهنده توجهی است که افراد به یکدیگر ابراز می‌کنند.

 

هدیه به خودی خود حتی اگر از داخلش نیز با خبر نباشیم زیبا و قشنگ است و هدیه دادن عمل زیبا و پسندیده ای است. اما یک نکته اهمیتش از همه بیشتراست. و آن اینکه گاهی اوقات آداب هدیه دادن را فراموش می کنیم و یادمان می رود هدیه دادن می تواند طرف مقابل ما را شاد کند و به او امیدی تازه بدهد.

 

در واقع هدیه رابطه ها را تعریف می کند، این که چه رابطه ای داریم، طرف مقابلمان در چه موقعیتی قرار دارد چگونگی هدیه دادن ما را مشخص می کند. گاه هدیه دادن به پابرجایی یک رابطه می انجامد. رابطه ها را محکم تر می کند و به ارتباط ها رنگ و بوی دیگری می دهد. گاهی هدیه دادن  ما را از روزمره گی زندگی  نجات می دهد و باعث می شود کسالت مان با برگزاری یک مراسم یا دادن یک هدیه کوچک برطرف شود و جو شاد و صمیمی بین مان بازگردد.

 

پیش از هر چیز باید گفت یک هدیه خوب و باارزش هدیه‌ای است که بدون منظور و بدون توقع جبران داده شود. زیرا اگر توقع جبران به میان آید، اولا فرد گیرنده هدیه را در شرایط خاصی قرار می‌دهید و او احساس می‌کند که مجبور است برایتان هدیه بخرد و در ثانی به او می‌فهمانید که هدیه‌تان صمیمانه و از ته قلب نبوده است.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما