ژانویه 4
بازدید : 844
نظرات : بدون دیدگاه
راه و رسم شاد زندگی کردن

یکی از مهم ترین ویژگی زوج های موفق در زندگی مشترک، شاد بودن است که زوجین با رعایت نکاتی از جمله صبر و گذشت در زمان اختلاف می توانند لحظات زیباتری را کنار یکدیگر بگذرانند. شادمانی، شادی، کامیابی، بهروزی و تولید لذت و هیجان به عنوان بخشی از نیازهایی که خانواده باید پاسخگوی آن باشد، […]

یکی از مهم ترین ویژگی زوج های موفق در زندگی مشترک، شاد بودن است که زوجین با رعایت نکاتی از جمله صبر و گذشت در زمان اختلاف می توانند لحظات زیباتری را کنار یکدیگر بگذرانند. شادمانی، شادی، کامیابی، بهروزی و تولید لذت و هیجان به عنوان بخشی از نیازهایی که خانواده باید پاسخگوی آن باشد، خانواده را وادار به خلق راهبردهایی کرده است تا بتواند به این نیاز پاسخ دهد. در جامعه جدید و خانواده جدید ایرانی کودکان و زنان نه تنها به شادی نیاز دارند، بلکه حق مسلم و بدیهی آنهاست. دیگر پدران کودکان را بابت اتلاف یا گذران وقت سرزنش نمی‌کنند، بازی کردن نوجوانان، جوانان حتی بزرگسالان در درون خانواده امری مذموم نیست.

 

زنان می‌توانند مانند مردان لذت، شادی، فراغت کامیابی را تجربه کنند. دیگر شاد بودن در انحصار مرد بزرگسال نیست، خوشی‌ ها کوچک زندگی برای همه مشروعیت پیدا کرده است. همه اعضای خانواده حق دارند لحظاتی را به تماشای سریال‌های تلویزیونی یا گپ و گفت‌های دوستانه و خانوادگی یا پرسه زدن در خیابان به بهانه خرید یا به هر شکل دیگری که مایل اند انجام دهند، بدون آنکه توسط خانواده سرزنش شوند.

.

برای شاد زیستن و در کنار هم بودن می توان بهانه های مختلفی را ایجاد کرد که از جمله آن کمک در امور منزل یا نگهداری فرزندان، تهیه یک وعده غذای دو نفره، رفتن به گردش و سفر، گپ و گفت های دوستانه و به دور از گلایه است. برای ایجاد یک کانون خانوادگی که در آن شادی و نشاط فرزندتان به شکوفایی برسد، چه کاری می توانید انجام دهید؟ به هفت راهکار زیر که قابلیت و توانایی فرزند تان برای تجربه کردن شادی و نشاط شدت می بخشد، توجه کنید:

 

۱- ارتباط تان را با فرزند خود تقویت کنید.

۲- هرگز سعی نکنید که فرزند خود را مجبور کنید که شاد باشد.

۳- شادی و نشاط خود را در دل بپرورانید.

۴- فقط کار صحیح و درست فرزند تان را تحسین کنید.
۵- به فرزند خود اجازه دهید تا خودش شکست و موفقیت را تجربه کند.
۶- به فرزند خود مسئولیت های واقعی بدهید.
۷-  با فرزند تان تشکر و قدر دانی رایج و عادی را تمرین کنید.
.
با کودکان خود بازی های کودکانه کنید. زمستان ها با برف، آدم برفی بسازید و از برف بازی لذت ببرید. شاید نتوانید هم پای کودک خود بدوید و تحرک داشته باشید ولی حضور شما، نیروی پایداری را در کودکتان افزایش می دهد و دلیلی برای خنده و شادی هردوی شما خواهد شد. بچه ها از این که می توانند بیشتر بپرند و سریع تر بدوند، احساس غرور می کنند و با آزاد کردن انرژی درونشان، احساس شادی و نشاط می کنند.
.
از فرزندتان بخواهید اسباب بازی های قدیمی و وسایلی را که مدت هاست به سراغشان نرفته است، به بچه های مستمندی که می شناسد، اهدا کند. کودک در این حال به آرامش روحی و روانی دست می یابد و از صمیم قلب احساس راحتی و شادابی می کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما