تاثیر مثبت فرزندآوری بر زندگی

وقتی مسئولیت مراقبت از انسان‌های کوچک و بی‌پناه با شما باشد، مجبور می‌شوید در مورد مسائل مهم به توافق برسید. بچه‌ ها باید به کدام مدرسه بروند، چه فوق برنامه‌ای داشته باشند، و حتی مارک پوشک یا لباسی که می‌خرید، همه مسایلی هستند که باید در موردشان به یک نظر مشترک برسید. باید سازش کنید […]

وقتی مسئولیت مراقبت از انسان‌های کوچک و بی‌پناه با شما باشد، مجبور می‌شوید در مورد مسائل مهم به توافق برسید. بچه‌ ها باید به کدام مدرسه بروند، چه فوق برنامه‌ای داشته باشند، و حتی مارک پوشک یا لباسی که می‌خرید، همه مسایلی هستند که باید در موردشان به یک نظر مشترک برسید. باید سازش کنید و به راه حلی برسیم که هردوی تان از آن راضی باشید، چون این‌ها بچه‌های شما هستند. هر دوی شما به یک اندازه درباره سلامت و نحوه پرورش آن‌ها شور و شوق دارید. این باعث می‌شود در مورد مشکلات زناشویی خود نیز بهتر بتوانید به توافق برسید.

.

بچه‌ها کل لحظات زندگی شما را خواهند گرفت اما باید بتوانید رابطه تان را قوی نگه دارید، مهم نیست که چطوراما داشتن بچه می‌تواند سبب شود تا بیش‌تر تلاش کنید زمانی برای کنار هم بودن پیدا کنید. وقتی نامزد هستید یا تازه ازدواج کرده‌اید، پیدا کردن وقتی که با هم بگذرانید راحت‌تر بود لذا قدر آن را کمتر می‌دانستید. بنابراین زمانی که بعد از بچه دار شدن برای هم می‌گذارید، ویژه‌تر هم می‌شود، و هر دوی تان قدرش را بیشتر خواهید دانست.

.

تولد یک بچه در شرایطی که زن و شوهر ناسازگاری بنیادی با هم نداشته باشند ممکن است بتواند در شرایطی تاثیر مثبتی بر زندگی مشترک بگذارد از جمله این که:

.

۱- تصمیم‌های مهم زیادی را باید با هم بگیرند. این باعث می‌شود در مورد مشکلات زناشویی خود نیز بهتر بتوانند به توافق برسند.

۲- زن و شوهر با مراقبت و بازی کردن از کودکشان بسیار جذاب و خواستنی‌تر از پیش به نظر آمده و روابطشان بهبود پیدا می‌کند.

۳- مراقبت از بچه‌ها در کنار یکدیگر، سبب می‌شود تا آسان گیرتر شده و به هم اعتماد کنند.

۴- زن و مرد رشد کرده و کمتر درگیر بازی‌های روانی کودکانه می‌شوند.

۵- داشتن بچه می‌تواند سبب شود تا بیش‌تر تلاش کنند زمانی برای کنار هم بودن پیدا کنند و قدر لحظه‌های باهم بودن را بیشتر می‌دانند.

۶- کودک درون آن ها فعال می‌شود و باعث می‌شود با روحیه بهتری در محل کار خود حاضر شده یا به امور زندگی بپردازند و حتی مشکلات زناشویی خود را آسان تر حل خواهند کرد.

۷- وجود کودک باعث می‌شود که برخی از اعضای خانواده بیشتر به آن ها توجه و سعی کنند در امور مختلف آن ها را یاری کنند. در نتیجه، حمایت اجتماعی بیشتری دریافت خواهند کرد که همین در افزایش سلامت آن ها موثر است.

۸- با وارد شدن یک تازه وارد زندگی آن ها پر از هیجان و سرزندگی می‌شود و لحظات شادی برای خانواده به وجود می‌آید. با افزایش شادی روحیه آن ها بالا رفته و جر و بحث‌ها و مشکلات زناشویی کمتری خواهند داشت.

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما