ابراز محبت به کودکان را جدی بگیریم!

احساسات خود را رو در رو به فرزند خود نشان دهید و بیان کنید. وقتی فرزند خود را به مدرسه می فرستید، به او بگویید دوستش دارید. وقتی مشغول انجام تکالیفش است، باز هم علاقه خود را بیان کنید.حتی نوجوانان سرکش نیز علاقه و توجه قلبی شما را رد نمی کنند. کودکان تشنه محبتند و […]

احساسات خود را رو در رو به فرزند خود نشان دهید و بیان کنید. وقتی فرزند خود را به مدرسه می فرستید، به او بگویید دوستش دارید. وقتی مشغول انجام تکالیفش است، باز هم علاقه خود را بیان کنید.حتی نوجوانان سرکش نیز علاقه و توجه قلبی شما را رد نمی کنند. کودکان تشنه محبتند و مهم ترین منبع برای دریافت محبت، پدران و مادران هستند

 

در حال نوازش با او گفتگو کنید. این روش ابراز غیرکلامی علاقه است. ایجاد این رابطه با کودکان و فرزندان دوره ابتدایی آسان است. با بزرگتر شدن کودک، ابراز علاقه به این روش سخت تر می شود. ارتباط پوستی برای فرزندان آرامش بخش است پس بهانه های مختلف آنها را در این امر رد نکنید و مورد توجه قرار دهید. گفتن «نه» و ثبات نظر شما در مقاطع زمانی مختلف، قوی ترین نوع بیان عشق است. چرا که به این صورت رفتار شما قابل پیش بینی است.

 

به سرگرمی‌ها و علایق او توجه کنید. اگر او به چیزی علاقه دارد که از نظر شما بی‌ارزش است به علاقه او احترام بگذارید و وانمود کنید که خواسته او برای شما مهم و محترم است.عشق هدیه بی چون و چراست. به کوکان خود نشان دهید که آنها را در هر شرایطی دوست دارید و حمایت‌شان می کنید. در این صورت آنها هنگام سختی ها و مشکلات با آرامش و احساس امنیت به شما پناه می‌آورند.

 

فرزندان شما برای تصمیم گیری و تجربه موارد جدید نیاز دارند که آزاد باشند. آن ها باید بیاموزند که در زندگی مسئولیت‌پذیر و مقاوم باشند. آن ها اجازه دارند شکست بخورند یا پیروز شوند بدون این که قضاوتی در مورد آن ها صورت گیرد. اگر همه نیازها، امیدها و انتظارات فرزندان خود را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه عشق است. محبت، اولین درسی است که باید به کودکان آموخت.

 

اعتماد به نفس را در کودکان ایجاد کنید. در مورد فرزندتان با دیگران صحبت کنید طوری که خودش نیز بشنود. اگر کسی از پسر یا دختر شما تعریف کرد، به فرزند خود بگویید. کمی تعریف و بالیدن به آن ها اشکالی ندارد و اعتماد به نفس را در آن ها ایجاد می کند. گاه نیز خوب است تا در مواقعی که خودش را به خواب زده او را مورد تمجید قرار دهید. در این مواقع تمجید شما بیشتر بر او نفوذ می کند.

 

به او توجه کنید. وقتی با عروسک بازی می کند، بایستید و او را تماشا کنید، بنشینید و به او توجه کنید. این روش بسیار دقیقی برای گفتن «دوستت دارم» با چشم و گوش است. با این روش به او بها می دهید.

 

به او کمک کنید. وقتی که با عجله می خواهد به سرویس مدرسه برسد اگر در مورد غذا، لباس یا کیفش مشکلی دارد، به او کمک کنید. اگر می خواهد قلعه یا خانه بسازد و برای جمع آوری قطعات و نقشه آن با مشکل مواجه شده، به وی کمک کنید و بی توجه نگذارید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما