فوریه 19
بازدید : 1689
نظرات : بدون دیدگاه
تقویت اعتماد به نفس کودک

به فرزندتان بیاموزید حتی اگر نتیجه نهایی آنچه انتظارش را داشته، نباشد، این که راه مورد علاقه خود را انتخاب و برای انجام آن تلاش کند. فرزندتان را ترغیب کنید در فعالیت های گروهی در مدرسه مانند عضویت در تیم های ورزشی، گروه های نمایشی یا حتی گروه های علمی شرکت کند.   این کارها […]

به فرزندتان بیاموزید حتی اگر نتیجه نهایی آنچه انتظارش را داشته، نباشد، این که راه مورد علاقه خود را انتخاب و برای انجام آن تلاش کند. فرزندتان را ترغیب کنید در فعالیت های گروهی در مدرسه مانند عضویت در تیم های ورزشی، گروه های نمایشی یا حتی گروه های علمی شرکت کند.

 

این کارها فرصت نشان دادن توانایی ها را به او می دهد و حتی ممکن است در این گروه ها به عنوان سرگروه نقش هایی را بر عهده بگیرد که در تقویت اعتماد به نفس او نقش زیادی خواهد داشت.

 

این که کودک را تشویق می کنید، بسیار عالی است اما به او حسی واقعی ببخشید و این حس را اغراق آمیز نکنید. در غیر این صورت فکر می کند کارهای ساده هم حتما خیلی سخت بوده و فقط او از عهده انجامش بر می آید.

 

بچه ها با حل مشکلاتشان، اعتماد به نفسشان را تقویت می کنند و به توانایی های خود پی می برند. مطمئن باشید اگر بتواند کارهای ساده مثل بستن دکمه لباس و یا بند کفش را بارها اشتباه انجام دهد، حتما در آینده با اعتماد به نفس بیشتری مشکل های بزرگ تر را به تنهایی حل می کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما