۵ نیاز یک پسر بچه

از آنجا که پسرها شیطنت بیشتری دارند و کارهای خطرناک بیشتری هم نسبت به دخترها انجام می دهند، باید برخی موارد را در روند تربیت آن ها بدانید تا در آینده، پسری موفق و با اعتماد به‌ نفس تحویل جامعه بدهید. در اینجا به طور مختصر به ۵ نیاز پسرها در سنین کودکی اشاره می […]

از آنجا که پسرها شیطنت بیشتری دارند و کارهای خطرناک بیشتری هم نسبت به دخترها انجام می دهند، باید برخی موارد را در روند تربیت آن ها بدانید تا در آینده، پسری موفق و با اعتماد به‌ نفس تحویل جامعه بدهید. در اینجا به طور مختصر به ۵ نیاز پسرها در سنین کودکی اشاره می کنیم:

 

۱- محبت ظاهری:

پسر کوچولوی شما بیش از دخترتان نیاز دارد که او را در آغوش بگیرید. بنابراین اگر او در حال گریه کردن است، این کار شما او را بسیار آرام و ساکت می نماید. زمانی را به بازی کردن با او به ویژه اجرای بازی های آرام و بی سر و صدا اختصاص دهید. همچنان که پسر کوچکتان بزرگ تر می شود، به او اجازه دهید تا بازهم به آغوشتان پناه آورد.

 

۲- مهارت های کلامی:

همواره با کودکان حتی در دوران نوزادی صحبت کنید. صدای ملایم شما سبب می شود او احساس آرامش نماید. هم چنین حرف زدن با کودک‌تان، سبب پرورش مهارت های کلامی او می شود.

 

۳- توجه و احترام به دیگران:

برای فرزند خود توضیح دهید که چگونه اعمال و رفتارش بر دیگران تاثیر می‌گذارد. هنگامی که دختر بچه ای رفتار بدی از خود نشان میدهد اغلب به او گفته میشود که این کار او شخصی را آزرده است. برای مثال ممکن است گفته شود: «الهام تو با این کارت نسرین را آزار داده ای.» اما بسیار مشاهده شده که پسر بچه‌ها تنبیه می شوند زمانی که آنان به خاطر انجام کار یا رفتار نادرستی تنبیه میشوند. ناراحتی و عصبانیت خود را بر دانستن اثرات رفتار بد خود بر والدین و همبازیهای شان ترجیح می دهند.

 

۴- رفع درگیری ها به صورت صلح آمیز:

پسر کوچکتان را با روش هایی سودمند در جهت رفع کشمکش ها و درگیری هایش آشنا کنید. ممکن است او در شرایط ناآرامی قرار گرفته باشد، برای مثال همسن و سالانش به او حمله کرده و یا او را کتک زده و در این حال او نیز مقابله به مثل کرده باشد. برایش شرح دهید که آزردن و آسیب رساندن به دیگران، ‌کاری نادرست است. بهتر است روش های دیگری را به او آموزش دهید تا بتواند عصبانیت و ناراحتی خود را از طریق آن ها ابراز نماید.

 

۵- بیان احساسات:

پسر کوچولوی خود را تشویق کنید تا احساساتش را بیان نماید. حتی از او بخواهید گریه خود را بروز دهد. اگر کودکتان این پیام رادریافت‌ کند که احساساتی نظیر ناراحتی، اندوه و … مجاز نمی باشند قطعاً می‌آموزد که چنین احساساتی را حتی در زمان بزرگسالی نیز در خود سرکوب نماید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما