فوریه 26
بازدید : 1043
نظرات : بدون دیدگاه
سه محور اصلی خانه

یک خانواده به طور استاندارد از پدر و مادر و دو فرزند یا بیشتر تشکیل شده است. که هر کدام از اعضای خانواده دارای شخصیت و خواسته مجزا می باشد. ما باید برای یک خانواده فکر کنیم. ما باید برای یک خانواده برنامه ریزی کنیم. ما باید برای یک خانواده رفاه در زندگی شهری  را […]

یک خانواده به طور استاندارد از پدر و مادر و دو فرزند یا بیشتر تشکیل شده است. که هر کدام از اعضای خانواده دارای شخصیت و خواسته مجزا می باشد. ما باید برای یک خانواده فکر کنیم. ما باید برای یک خانواده برنامه ریزی کنیم. ما باید برای یک خانواده رفاه در زندگی شهری  را پیش بینی و برنامه ریزی کنیم.

 

اول: پدر

محوریت یک خانواده بر اساس طبق قرارداد اجتماعی مرد و یا به عبارت دیگر پدر خانواده تیرک چادر خانواده اطلاق می شود و بر این اساس تشکیل خانواده و جامعه تشکیل شده است. به طور کلی پدر خانواده مسئول تامین معیشت خانواده و تربیت فرزندان است.

.

دوم: مادر

محوریت یک خانواده بر اساس یک غریضه طبیعی و قرارداد اجتماعی بنا شده و طبق آن مرد و یا به عبارت دیگر پدر خانواده تیرک خانواده اطلاق می شود و زن یا مادر چادر و در برگیرنده این تشکل می باشد که بر این اساس تشکیل خانواده و جامعه تشکیل شده است و از نظر کلی در برخی جوامع  پدر خانواده مسئول تامین معیشت خانواده و پدر و مادر تواماً مسئول تربیت فرزندان می باشند ناگفته نماند که نقش مادران در تربیت فرزندان پررنگ تر از پدران است. در برخی از جوامع از نظر اشتغال و کسب در آمد برای تامین مخارج و هزینه های زندگی و تربیت فرزندان بین پدر و مادر اختلافی وجود ندارد.

.

سوم: فرزندان (پسر و دختر)

فرزندان در هر خانواده ای باعث گرم شدن خانواده می گردد. فرزند یا فرزندان در جوامع مختلف تابع نظرات و تحت سرپرستی و تربیت پدر و مادر تواماً می باشند و فرزندان صالح تحت نظارت و تربیت پدر و مادر پرورش یافته و تربیت می شوند. تربیت فرزندان  نیاز به انجام پارامترهای لازمه دارد که در وحله اول میتوان تربیت و شخصیت دادن به کودک و تربیت و مسکن و معیشت را بر شمرد. فرزندان تا دوران سنین  کودکی و حتی سنین نوجوانی قالب فرم گیری و یادگیری بوده با رشد جسمی و فکری اندیشه هایی جدید به فکرشان می رسد که این دوره از زندگانی برای آینده شان بسیار موثر و تأثیر پذیر است و از مکان زندگی و معیشت چیزی نمی دانند. با توجه به مطالب فوق مشخص می گردد که فرزندان در خانواده دارای جایگاه ویژه ای هستند ولیکن مطلب جایگاه آنان در برخی موارد نادیده گرفته می شود.

.

حضور و مشارکت همه افراد جامعه در عرصه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی لازمه شکل گیری اقتصاد مقاومتی و ایجاد جامعه ای مستقل و متکی به خود است. حمایت و تقویت زنان و مادران در درون جامعه و خانواده کمک به بالندگی جامعه و نسل آینده است. نماد حمایت از حقوق زن در رفتار و گفتار پیامبر (ص) با دختر گرامی خود حضرت زهرا (س) را می توان دید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما