مارس 3
بازدید : 1345
نظرات : بدون دیدگاه
۱۴ بازی مناسب تعطیلات نوروز

فرصت و شرایطش را ندارید تا در تعطیلات نوروز بچه‌ها را به مسافرت ببرید؟

فرصت و شرایطش را ندارید تا در تعطیلات نوروز بچه‌ها را به مسافرت ببرید؟ عیبی ندارد با این ۱۴ بازی به آن ها نشان می‌دهید چه طور بدون رفتن به مسافرت نوروزی سرگرم و شاد باشند. اگر حیاط دارید بهتر است تعدادی از این بازی‌ها را در حیاط‌تان انجام دارید، البته اگر ندارید در خانه‌ هم می‌توان آن ها را انجام داد.

 

۱- درست کردن حباب: این حباب‌های جادویی می‌توانند بچه‌ها را برای ساعت‌ها سرگرم کنند و برای خودتان هم جذاب خواهد بود. برای درست کردن حبابی بزرگ و پایدار دستور مخصوص خود را پیدا کنید و از این بازی لذت ببرید.

 

۲- از طبیعت لذت ببرید: حالا که هوا خوب است و می‌توانید بدون ترس از بارش برف به بیرون از خانه بروید، وسایل را جمع کنید، به بیرون از خانه بروید و در طبیعت وقت بگذرانید. برای این که برنامه‌تان سرگرم کننده تر بشود چند بازی‌ که می‌توان بیرون از خانه انجام داد را هم به همراه‌تان ببرید. البته اگر حیاط دارید می‌توانید این کارها را در حیاط‌تان هم انجام دهید. بازی‌ها و فعالیت‌های بیرون از خانه زیادی برای بچه‌ها وجود دارد، آنها را انجام دهید.

 

۳- به هر جایی که می‌خواهید پرواز کنید: نتوانستید کودکتان را به شهری که می‌خواست ببرید؟ اشکالی ندارد می‌توانید، بدون اینکه پذیزایی خانه را هم ترک کنید با او هواپیما بازی کنید و به هر جایی که می‌خواهید بروید! جایی که می‌خواهید بروید کاملا بستگی به نظر فرزندتان دارد، ببینید او کجا می‌خواهد برود. اگر می‌خواهد به قطب برود و خرس‌ها قطبی را تماشا کند، سفر طولانی در پیش دارید!

 

۴- بیرون از خانه کتاب بخوانید: یک کتاب بردارید و به بیرون از خانه بروید. یک برنامه پیکنینک عصرگاهی به همراه مطالعه ترتیب دهید و چند روز از تعطیلات را این گونه بگذرانید. یک پتو، یک کتاب و مقداری خوراکی بردارید و کتاب را باز کنید. به این ترتیب کودک‌تان را هم به مطالعه علاقمند کرده‌اید.

 

۵- سفر یک روزه بروید: ماشین را بردارید و به دل جاده بزنید. یک سفر یک روزه به یکی از شهرهای نزدیک‌تان ترتیب دهید. اگر هر کدام از بچه‌ها یک پیشنهاد دارند و نمی‌توانید تصمیم بگیرید کجا بروید، قرعه کشی انجام دهید.

 

۶- گیاهان بهاره بکارید: یخبندان تمام شده و فصل رویش آغاز شده. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در طول تعطیلات نوروز انجام داد کاشت گیاه به کمک بچه‌ها است. آن ها را به گلفروشی ببرید و اجازه دهید چند گل برای باغچه‌تان انتخاب کنند. این روز باغبانی برای همه بچه‌ها، فارغ از سن‌شان، سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

 

۷- با هم موسیقی گوش دهید: چند موسیقی که دوست دارید را برای بچه‌ها پخش کنید و آن ها را هم در آن شریک کنید. به این ترتیب هم بچه‌ها را با موسیقی‌ آشنا کرده‌اید و هم روزی سرگرم کننده ساخته‌اید.

 

۸- در کنار خانواده فیلم ببینید: بعد از یک روز شلوغ و پر از بازی، شب را با دیدن فیلمی در کنار همه اعضای خانواده به اتمام برسانید. اما این یک شب فیلم دیدن معمولی نیست، باید برای آن تمهیدات ویژه‌ای فراهم کنید که خوراکی مورد علاقه بچه‌ها یکی از آنها است.

 

۹- به موزه‌ها سر بزنید و در تئاترهای مخصوص کودکان شرکت کنید: موزه های زیادی در شهر شما وجود دارند که سر زدن به آنها برای بچه‌ها هم خالی از لطف نیست. خیلی از این موزه‌ها و مکان‌ها فعالیت‌هایی رایگان مخصوص بچه‌ها دارند. می‌توانید اطلاعات آن ها را دریافت کرده و بچه‌ها را به آنجا ببرید. تئاترها و نمایش‌های مخصوص بچه‌ها هم یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در تعطیلات نوروز از آن ها بهره برد.

 

۱۰- در روزهای بارانی سرگرم بمانید: روزهای بارانی که در طول تعطیلات نوروز ما را غافلگیر می‌کنند، ممکن است برنامه‌ای که برای بیرون از خانه تدارک چیده بودیم را خراب کنند. پس از قبل به فکر یک برنامه دیگر هم باشید تا در صورت بارانی بودن هوا آن را اجرا کنید. مثلا می‌توانید با بچه‌ها نقاشی کنید، بازی‌های درون خانه‌ای بازی کنید و یا کاردستی درست کنید.

 

۱۱- کاردستی‌های بهاره درست کنید: مداد رنگی، مقوا، پاستل، چسب و آبرنگ را بیرون بیاورید، تعطیلات نوروز زمانی عالی برای ساخت کاردستی است. کاردستی، شمع سازی و دیگر فعالیت ها می تواند بهار فرزندتان را حسابی شاد کند.

 

۱۲- یک تور ثبت نام کنید: کمپ کردن تنها مخصوص تابستان نیست، خیلی از شرکت‌های گردشگی کمپ‌های بهاره هیجان انگیزی برگزار می‌کنند. گاهی مدرسه‌ها خود توری چند روزه برای بچه‌ها ترتیب می‌دهد، می‌توانید فرزنداتان را در این تورها ثبت نام کنید.

 

۱۳- بازی را هیجان انگیزتر کنید: در روزهایی که سرکار می‌روید و خسته به خانه برمی‌گردید، حال و حوصله بازی با کودک را ندارید و بازی‌های ساده تر را ترجیح می‌دهید. اما در تعطیلات نوروز که کاری برای انجام دادن ندارید می‌توانید این بازی‌ها را پر زرق و برق‌تر و هیجان انگیز کنید. مثلا به همراه فرزندتان وسایلی خاص برای هر بازی بسازید.

 

۱۴- برای تابستان برنامه بریزید: برنامه‌ هایی که می‌خواهید در طول سال با خانواده‌تان انجام دهید را مشخص کنید. تعدادی از آنها را در بهار و هر کدام که نمی‌توانید را در تعطیلات تابستانه انجام دهید. با بچه‌ها بنشینید و با جستجو در اینترنت تورهای مورد علاقه همه اعضای خانواده را پیدا کنید و بر اساس بودجه‌تان یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما