مارس 5
بازدید : 8364
نظرات : بدون دیدگاه
پدر، تکیه گاه دختر

دخترانی که در خانه مورد حمایت عاطفی پدر واقع شده‌اند، در ارتباط با جنس مخالف دچار تصمیم‌های لحظه‌ای واحساسی نمی‌شوند، چون ازنظر عاطفی اقناع شده‌اند. پدر در نگاه دختر قوی ترین و دوست داشتنی ترین مرد است. رویای او را با کمبود توجه، خراب نکنید. اگر دختر از توجه پدر لبریز نشد، بیکار نمی نشیند […]

دخترانی که در خانه مورد حمایت عاطفی پدر واقع شده‌اند، در ارتباط با جنس مخالف دچار تصمیم‌های لحظه‌ای واحساسی نمی‌شوند، چون ازنظر عاطفی اقناع شده‌اند. پدر در نگاه دختر قوی ترین و دوست داشتنی ترین مرد است. رویای او را با کمبود توجه، خراب نکنید. اگر دختر از توجه پدر لبریز نشد، بیکار نمی نشیند توجه را از دیگران می گیرد، او نیاز به توجه یک مرد دارد.

 

اگر پدر بتواند با دید درست و اصولی، از همان سنین کودکی با دخترش تعامل داشته باشد، می تواند روحیه احساساتی و لطیف او را تا حدی به اعتدال برساند و در این صورت است که دو کفه ترازو، منطق و احساسات، هم وزن و هم سنگ در کنار هم رشد خواهند کرد.

 

به عنوان مثال بعضی از بازی های مردانه و کمی خشن که پدر با دختر انجام می دهد و مورد انتقاد مادر است، می تواند مهارت های دفاعی دختر را افزایش دهد. بعضی از این بازی ها می توانند روحیه استدلال و منطق پذیری دختر را افزایش دهند. اگر پدر بتواند دخترش را از مهر و محبت اشباع کند ، آن دختر در سنین نوجوانی و جوانی، نیاز های عاطفی اش را بیرون از خانه جستجو نخواهد کرد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما