مارس 13
نویسنده : استاد سلطانی
بازدید : 1276
نظرات : بدون دیدگاه
حرکت دادن بچه ها به سمت تفکر مثبت

یکی از مهمترین نکات در امر پرورش و تربیت کودک این است که ما چه ذهنیت و چه تفکری داریم؟ مثبت یا منفی. انسان با ذهنیت مثبت، با داشته هایش زندگی می کند و داشته هایش در خدمتش است و انسان با تفکر منفی با نداشته هایش زندگی می کند. و فقط حسرت می خورد […]

یکی از مهمترین نکات در امر پرورش و تربیت کودک این است که ما چه ذهنیت و چه تفکری داریم؟ مثبت یا منفی. انسان با ذهنیت مثبت، با داشته هایش زندگی می کند و داشته هایش در خدمتش است و انسان با تفکر منفی با نداشته هایش زندگی می کند. و فقط حسرت می خورد و با حسرت زندگی می کند. واقعیت این است که ما کمتر با داشته هایمان زندگی می کنیم و بیشتر با نداشته هایمان سر می کنیم؟ برخی می گویند، گاهی نداشته ها انگیزه می شوند برای رسیدن؟

 

وقتی انگیزه، «داشتن» می شود نگاه پایین می آید و بعد هیچ وقت سیری نخواهیم داشت، ولع پدید می آید و آن وقت هرچه بگیریم و بدست آوریم باز هم کم است و فقط می خواهیم که داشته باشیم. انسان جزء به بی نهایت رضایت نمی دهد چون از جنس خداوند است. انسان کمال طلب مطلق است و جزء به خدایی شدن رضایت نمی دهد و نباید بدهد، این کمال طلبی عالی است ولی باید به سمت و جهت مثبت باشد.

 

امکان ندارد که انسان با تفکر مادی، بگوید که «دیگه بسه». انسان، بی نهایت طلب است و محال است وقتی با نداشته هایمان زندگی می کنیم به داشتن برسیم، چون هر چه که داشته باشیم، باز هم چیزی هست که نداریم. همه ی کره ی زمین را به یکی از ما بدهند، این چند میلیارد آدم هم رعیت ما، فکر می کنید راضی خواهیم شد. انسان بی نهایت طلب است اما وقتی این کمال طلبی او را به رشد می رساند که در جهت معنویت باشد. بچه ها این جوری به دنیا می آیند، بی نهایت هستند و کاملاً معنوی هستند و این ما هستیم که آن ها را منحرف می کنیم و به سمت مادیات می بریم.

 

علامت دیگر آن، این است که انسان با تفکر مثبت، شاکر است و انسان با تفکر منفی، کافر است. شاکر کسی است که شکر می کند و سپاسگزار است یعنی داشته هایش را می بیند. کافر کسی است که می پوشاند. کفران یعنی پوشاندن. وقتی داشته هایمان را نمی بینیم و می پوشانیم و از آن ها لذت نمی بریم، کفران کرده ایم. وقتی داشته هایمان را نمی بینیم، هیچ وقت سپاسگزار نخواهیم بود.

 

از دیگر نشانه های، انسان با تفکر مثبت از وقایع تفسیر مثبت می کند و انسان با تفکر منفی از وقایع تفسیر منفی می کند. هر اتفاق بیرون از ما، صرفاً یک اتفاق است، مسئله از این جا شروع می شود که ما چه جوری به این اتفاق نگاه می کنیم. انسان با تفکر مثبت، تفسیر مثبت از وقایع می کندبه همین دلیل همیشه سپاسگزار است. انسان با تفکر منفی همیشه تفسیر منفی می کند، درک مقصر و مظلوم دارد یا طلبکار است یا بدهکار.

 

  • چه قدر از خدا گله می کنیم؟
  • این هم خونه بود قسمت من کردی؟
  • همین طور راجع به همسر، بچه و غیره، همه شانس دارن ما هم داریم!!!
  • ما همیشه شاکی هستیم…

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما