آوریل 3
بازدید : 901
نظرات : بدون دیدگاه
برنامه منظم خواب

ما اگر بخواهیم فرزندانمان با نشاط، کار تعلیم و تربیتشان را دنبال بکنند، این نیاز به این دارد که ما نیازهای اولیه شان مثل خوابشان را تامین بکنیم. انسان ها بر مرام بزرگان خودشان اند بزرگان خانه هم پدر مادر هستند. پدر و مادری که تا دوازه یا یک شب بیدار باشند پای تلویزیون باشند، […]

ما اگر بخواهیم فرزندانمان با نشاط، کار تعلیم و تربیتشان را دنبال بکنند، این نیاز به این دارد که ما نیازهای اولیه شان مثل خوابشان را تامین بکنیم. انسان ها بر مرام بزرگان خودشان اند بزرگان خانه هم پدر مادر هستند. پدر و مادری که تا دوازه یا یک شب بیدار باشند پای تلویزیون باشند، بچه هایشان هم می خواهند بیدار باشند. نمی شود بچه ها را خواباند. ما بگوییم ما بیداریم شما بچه اید بروید زودتر بخوابید. نه بچه های کوچک تر به ما والدین هم نگاه می کنند.

 

یک ساعتی برنامه شبانگاهی باید در محیط خانه وجود داشته باشد. یعنی شام به موقع در محیط خانه خورده شود. یواش یواش بچه ها مسواکشان را بزنند نور خانه کم شود. حتی آن ساعت های نزدیک به خواب نیم ساعت، چهل دقیقه، حتی ولوم صدای اعضای خانواده بیاید پایین تر اگر بلند صحبت می کردند، آرام تر صحبت بکنند. تلویزیون نیم چهل دقیقه قبل از خواب خاموش باشد. نمی شود همان زمان که تلویزیون را خاموش می کنیم، برویم بخوابیم ،بچه ها مقاوت می کنند. تلوزیون باید از مدتی قبل خاموش باشد.

 

  • عوارض دیر خوابیدن برای بچه ها

۱- دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب باعث می شود تجمع مواد سمی در بدن می گردد و باعث می شود آمادگی جسمی و مغزی دچار مشکل شود.

 

۲- کودکانی که دیر از خواب بیدار می شوند، دیگر تمایلی به خوردن صبحانه نخواهند داشت و همین باعث به وجود آمدن اختلالاتی در بدن آن ها می گردد.

 

۳- کاهش رشد قدی در کودکانی که شب ها دیر می خوابند، بیشتر دیده می شود. همچنین رشد تحصیلی کمتری نسبت به سایر کودکان دارند.

 

۴- دیر خوابیدن کودکان و نوجوانان باعث ایجاد چاقی در آن ها می شود.

 

۵- کودکانی که برنامه خواب منظمی دارند، معمولا قانون پذیرتر و دارای نظم فکری بهتری هستند.

 

۶- در کودکانی که دیر به رختخواب می روند، احتمال بروز افسردگی بیشتر از کودکانی است که خواب منظمی دارند.

 

۷- یکی از دلایل بدغذایی کودکان ممکن ست به مشکلات خواب آن ها مربوط باشد. پس با اصلاح الگوی خواب کودکان می توان مشکلات تغذیه ای را نیز بهبود بخشید.

 

۸- دیر خوابیدن باعث کاهش میزان یادگیری کودکان می گردد.

 

۹- دیر خوابیدن دختران باعث بیشتر شدن خطر ابتلا به پوکی استخوان در آنها می گردد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما