آوریل 4
بازدید : 1368
نظرات : بدون دیدگاه
انتخاب مادر نمونه

اولین گام برای فرزند آوری انتخاب همسر است. در روایت هم داریم که مردی سوال کرده از محضر معصومین (علیهم السلام) که می خواهد ازدواج کند، حضرت فرمودند؛ بدان که کسی که می خواهی انتخاب کنی مادر فرزندت هم می شود.   لذا پدر و مادر نقش کلیدی دارند و نقش مادر مهم تر از […]

اولین گام برای فرزند آوری انتخاب همسر است. در روایت هم داریم که مردی سوال کرده از محضر معصومین (علیهم السلام) که می خواهد ازدواج کند، حضرت فرمودند؛ بدان که کسی که می خواهی انتخاب کنی مادر فرزندت هم می شود.

 

لذا پدر و مادر نقش کلیدی دارند و نقش مادر مهم تر از پدر است. مادران قدر خود را خیلی بدانند یعنی این جایگاهی که خداوند متعال به شما مادران داده است در نظام خلقت به ما مردان نداده است، اگر آن جایگاه را بفهمیم که چه جایگاه عظیمی است. بر عکس کسانی که فکر می کنند در اسلام به زن ظلم شده است‌. ما می گوییم نه. اتفاقا در نظام ساختاری اسلام، زن در جایگاه متعالی قرار گرفته است.

 

در روایت است که، اگر زنی فرزند اولش دختر باشد، خوش یُمن است. و البته این معنی را نمی دهد که اگر پسر باشد پس بد یمن است، نه. جایگاه ویژهٔ دختر را اسلام می خواهد بگوید. یک موقع ما می گوییم هر کس در این مسابقه برنده شود ما به برنده اش جایزه می دهیم. نه این که ما بازنده را تنبیه می کنیم. کسی که باخته، این طور است که فقط هیچ چیزی برنده نشده نه این که تنبیه هم شود.‌ دقیقا مثل همین روایت است.

 

شخصی به نام یحیی بن زکریا برای امام هادی (علیه السلام) نامه نوشت که؛ من همسرم باردار است دعا کنید که فرزندش پسر شود. حضرت خیلی کوتاه نوشتند که دختر بهتر از پسر است، والسلام.

 

مادران در تربیت نقش محوری دارند و عمدهٔ تأثیرات به دست مادران است‌، لذا اسلام می گوید او فقط همسر نیست بلکه مادر برای کودکانت هم هست. من یک اعتراف مردانه می کنم و آن این که، اگر مردی را در کرهٔ خاکی می بینی که انسان شایسته و خوبی شده، به برکت وجود مادرانشان بوده است. برای همین امام خمینی ره فرمودند؛

مرد از دامن زن به معراج می رسد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما