آوریل 10
بازدید : 2434
نظرات : بدون دیدگاه
آغوشی پر احساس

آیا تا به حال احساس کرده اید، زمانی که کودکتان را در آغوش می گیرید، تمام خستگی های روزانه تان ناپدید شده است؟

اگر کودک شادتر و سالم تری می خواهید، او را در آغوش بگیرید. کودکان در حال رشد هستند و در آغوش گرفتن آن ها به رشدشان کمک می کند. کودکتان را اکنون نوازش کنید، بعد از حمام و قبل از خواب در آغوش بگیرید.

 

شما در طول روز می توانید لحظات بسیاری را بیابید تا کودکتان را در آغوش بگیرید. نوازش کردن نیز فواید بسیاری دارد. هنگامی که شما کودکتان را در آغوش می گیرید، هورمون رشد تحریک و ترشح می شود که برای وی فوق العاده مفید است. در آغوش گرفتن تمام چیزی است که رشد کودکتان را از طریق واکنش های بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی در بدن تحریک می کند و موجب افزایش سلامت، آرامش سیستم عصبی و تحریک احساسات مثبت می شود.

 

نوازش کردن کودکتان، به ترشح هورمون شادی یا اُکسی توسین کمک می کند. این هورمون، احساس رابطه و پیوند، اعتماد، راحتی، امنیت، صمیمیت و از خود گذشتگی را تقویت می کند. در آغوش گرفتن های طولانی تر، اثرات بهتری دارند. پس حتی هنگامی که بسیار مشغول هستید، مطمئن شوید که در آغوش گرفتن کودکان حداقل ۶ ثانیه طول می کشد، اگر چه آغوش های ۲۰ ثانیه ای بهتر جواب می دهد.

 

آیا تا به حال احساس کرده اید، زمانی که کودکتان را در آغوش می گیرید، تمام خستگی های روزانه تان ناپدید شده است؟ از طرف دیگر، هنگامی که کودکتان در آغوش گرفته شود، احساس راحتی و امنیت می کند و سطح هورمون استرس یا کورتیزول با بیان جسمانی عشق، کاهش می یابد.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما