آوریل 15
بازدید : 3772
نظرات : بدون دیدگاه
هدیه ای شایسته و گرانبها

فرزند امانتی از طرف خداست که به انسان سپرده می شود و عاقلانه نیست که امانت را به نااهل بسپارند! اگر قرار باشد که شما امانتی را برای مدتی به کسی بسپارید آیا آن را به هرکسی می سپارید یا نه سعی می کنید فرد سالم و امانتداری را پیدا کنید و امانت خود را […]

فرزند امانتی از طرف خداست که به انسان سپرده می شود و عاقلانه نیست که امانت را به نااهل بسپارند! اگر قرار باشد که شما امانتی را برای مدتی به کسی بسپارید آیا آن را به هرکسی می سپارید یا نه سعی می کنید فرد سالم و امانتداری را پیدا کنید و امانت خود را به او بسپارید؟

 

مطمئنا هیچ انسان عاقلی به فرد ناشایست امانت نمی سپارد. پس برای اینکه بتوانیم فرزند صالحی را خدا به ما امانت دهد بایستی قابلیت لازم به منظور دریافت آن امانت را کسب کنیم. لازم است شایستگی و لیاقت و آمادگی را برای هدیه گرفتن فرزند صالح از خدا در خود ایجاد کنیم.

 

از طریق رعایت این قبیل مسائل می توانیم تا حدی این شایستگی و لیاقت را در خودمان ایجاد و تقویت کنیم؛ امید است با رعایت این مسائل و مسائل مشابه، بتوانیم فرزندان صالحی از خدای بزرگ هدیه بگیریم و خدا توفیقمان دهند که آن ها را مطابق رضای الهی تربیت کنیم:

 

۱. تلاش برای کسب روزی حلال

 

۲. رعایت حدود الهی مثل: محرم و نامحرم، حجاب و عفاف، حلال و حرام، انجام واجبات مثل نماز و روزه و ترک محرمات و معصیت. بدون رعایت حدود الهی، انتظار برای داشتن فرزند صالح، انتظار معقولی نیست!

 

۳. خدمت به مردم مخصوصا پدر و مادر

 

۴. رعایت مسائل شرعی هنگام نزدیکی برای اقدام به بچه دار شدن

 

۵. داشتن محبت نسبت به اهل بیت (ع)

 

۶. تلاوت قرآن توسط پدر و مادر در قبل از اقدام به بچه دار شدن و در دوران حاملگی

 

۷. دعا برای داشتن فرزند صالح

 

۸. مواظبت بر حلال بودن لقمه

 

۹. رفت و آمد با مردم نیکو خصلت و خدایی و پرهیز از معاشرت با مردم ناشایست

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما