آوریل 21
نویسنده : استاد سلطانی
بازدید : 910
نظرات : بدون دیدگاه
نوع نگاه به مسئلۀ جنسیت

فکر نکنید که فقط در گیاه به صورت گرده پاشی است بلکه در بعضی انسان ها هم به صورت گرده پاشی است…

همان طور که می دانیم انسان دارای سه بُعد گیاهی یا نباتی، حیوانی، انسانی می باشد. در بعد گیاهی، رابطه ی جنسی یعنی گرده پاشی، گیاهان هم این مسئله را دارند و اصلاً هم چیز عجیبی نیست و یک مسئله ی کاملاً طبیعی است. اولین هدف نیروی جنسی برای تولید مثل و بقاء نسل است و در چرخه، روبه روی خلاقیت قرار دارد که تولید محصول یا فکر است.

 

فکر نکنید که فقط در گیاه به صورت گرده پاشی است بلکه در بعضی انسان ها هم به صورت گرده پاشی است؛ کسانی که بچه دار می شوند بدون این که لذتی از این کار ببرند صرفاً به خاطر این که باید بچه داشته باشی! بسیار پیش آمده که پرسیدیم چرا بچه دار شده اید؟ در پاسخ هیچ جوابی ندارند! یا فقط برای حفظ نام خانوادگی!.

 

در بُعد حیوانی فقط لذت مطرح است و فقط غریزه حاکم است. در این حالت نر و ماده بودن مهم است. رابطه ی جنسی صرفاً یک رابطه ی نر و مادگی است و فقط برای لذت. در بُعد انسانی رابطه ی لذت و حض با هم مطرح است و رابطه ی جنسی یک رابطه ای است که هم لذت غریزی و هم حض روحی را بین دو جنس مخالف، زن و مرد به همراه دارد.

 

مسئله ی جنسی به این دلیل مهم است که به رشد انسان کمک می کند؛ لذت از رابطه ی جنسی کف این قضیه است و حداقل آن است؛ درست مثل قضیه ی غذا خوردن که سیر شدن، کف و پایین ترین سطح هدف غذا خوردن است بالاترین سطح آن بی نهایت است. بنابراین اولین نکته در بهداشت جنسی بچه ها، مشخص شدن نگاه ما است که معنوی است یا مادی و مسئله این است که خود ما در این مورد چه جوری فکر می کنیم و رابطه ی جنسی را چگونه می بینیم؟ چه باوری داریم؟

 

بحث جنسیت یک مبحث متعالی است و انسان دارای بُعد الهی است.

آیا ما اصلاً الهیات رابطه ی جنسی داریم؟

آیا آن را یک رابطه ی رحمانی و الهی و حتی عبادت می بینیم که برای رشد و تقرب به خدا است؟

یا این که آن را یک عمل شیطانی و کثیف و مذموم می بینیم؟

برگردیم به خودمان و ببینیم که چه تصویری را از جنسیت به کودکمان منتقل می کنیم؟

ما باید بدانیم که رفتارها و بینش ما در مسئله جنسیت چه میزان بر روی سلامتی جنسی کودک تأثیر می گذارد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما