سواری روی توپ بادی

به گزارش کارگروه تربیتی فرزند پرتال: نوزادان اغلب دوست ندارند که برای مدت زیادی روی شکم بخوابند .امابیشتر انها از اینکه برای مدتی روی یک چیز نرم ، گرد وبزرگ بخوابند لذت می برند . نوعی بازی تعادلی کودکتان را به صورت دمر بر روی یک توپ بزرگ کم باد قرار دهید .سپس درحالیکه او […]

به گزارش کارگروه تربیتی فرزند پرتال:

نوزادان اغلب دوست ندارند که برای مدت زیادی روی شکم بخوابند .امابیشتر انها از اینکه برای مدتی روی یک چیز نرم ، گرد وبزرگ بخوابند لذت می برند .

نوعی بازی تعادلی

کودکتان را به صورت دمر بر روی یک توپ بزرگ کم باد قرار دهید .سپس درحالیکه او را محکم گرفته اید به جلو وعقب وپهلوها ارام حرکت دهید . درهنگام بازی با او حرف بزنید ویاشعری برایش بخوانید ، این کار به تمرکز او کمک خواهد کرد . درحالیکه حرکات موزون وفشار توپ موجب ارامش شکم او میشوند . به محض خسته شدن کودک بازی را تمام کنید . هنگامی که بزرگتر شد وتا حدودی نشستن را یاد گرفت ، میتوانید در حالیکه او را گرفته اید روی توپ قرار بدهید وبه حالت پرشی ارام به سمت بالا وپایین حرکت دهید.

پیشرفت مهارتها :

حرکت دادن روی توپ ، از عقب به جلو واز طرفی به طرف دیگر حس تعادل کودک راتحریک میکند . همچنین پس از گذشت یک ماه اکثر کودکان سعی دارند برای دیدن اطراف سرخود را بلند کنند که این کار به تقویت عضلات بالاتنه کمک می کند وفشار کمی به شکم دراین حالت وارد می شود برای مشکل قولنج یا باد شکم کودک موثر است .

هدف:  تعادل                 اعتماد           تقویت بالاتنه

لذت بیرون اوردن اشیاء

بازی پرکن وخالی کن

کودکانی که نشستن واستفاده از دستهایشان را اموخته اند ، ورزش مورد علاقه شان ، بیرون اوردن اشیاء از محل مخصوص وبیرون ریختن انها وسپس دوباره برگرداندن انها به محل اولیه می باشد . کودک شما در هر قسمت خانه که باشد احتمالا جایی را برای خالی کردن وپر کردن پیدا خواهد کرد . حالا که خالی کردن محتویات سبدها وقفسه های شما او را خوشحال می کند ودر طول روز مشغول می شود ، بگذارید بازی پر کن ، خالی کن که مورد علاقه همه کودکان است را بازی کند . یک گالن پلاستیکی دهان گشاد ویا یک سبد یا یک جعبه پلاستیکی بزرگ یا حتی کاسه  بزرگ پلاستیکی در اختیارش بگذارید . داخل انها را پر از پیمانه های اندازه گیری ، کاسه های پلاستیکی ، اسباب بازیهای پارچه ای ، حلقه های پلاستیکی وجغجغه کنید . سپس همراه کودک روی زمین بنشینید وبه او کمک کنید چندین بار جعبه را پر وخالی کند . طولی نمی کشد که کودک با انجام این کار مشغول خواهد شد وبارها وبارها ان را تکرار خواهد کرد .

پیشرفت مهارتها:

بازی پرکن خالی کن نه تنها کودک را سرگرم می کند بلکه به او مطالبی درباره ی اندازه ها ، اشکال ووزن اشیا مختلف می اموزد .همچنین او را با مفاهیم فضایی مانند بزرگی ،کوچکی ،خالی بودن وپر بودن اشنا می کند . بیرون ریختن ودوباره سر جایش برگرداندن ، به کارگیری هر دو نوع مهارت حرکتی درشت وظریف را موجب می شود .

هدف: هماهنگی چشم ودست                مهارتهای حرکتی ظریف

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال
همچنین بخوانید :

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما