می 6
بازدید : 1223
نظرات : بدون دیدگاه
۱۱ کاری که بهتر است قبل از بچه دار شدن انجام دهید

زندگی شما با آمدن بچه تمام نمی شود اما مسائلی هم هستند که با آدم فرزند تغییر می کنند و باید پس از از بچه دار شدن با آن ها خداحافظی کنید.

فرزند با خود شادی های بسیاری به همراه می آورد اما در عین حال چالش های فراوانی نیز پیش روی شما قرار می دهد. داشتن فرزند روابط، فعالیت های روزمره، شغل، وضعیت مالی و به طور کلی سبک زندگی شما را تغییر خواهد داد. به همین دلیل بیایید قبل از بچه دار شدن، کارهایی را انجام دهید که دوست دارید زیرا شاید با وجود فرزند این امکان به سختی فراهم بشود.

 

۱. خیلی حق به جانب نباشید

شاید در فرودگاه یا داروخانه دیده باشید والدینی که با کودک ناسازگار و بهانه گیر خود در حال کشمکش هستند. لطفا چشم های خود را گرد نکنید و فکر کنید فرزند من هرگز این کار را انجام نخواهد داد. زیرا او این کار را می کند. مطمئن باشید.

 

۲. سرگرمی های هیجان انگیز داشته باشید

تا جایی که جیبتان جواب می دهد، تفریح کنید، هر ورزش و سرگرمی که هیجان دارد را انجام دهید. شاید بعدا تا این حد فرصت نداشته باشید.

 

۳. به کافه ها و رستوران هایی بروید که نرفته اید

بله درست است، با فرزندان هم می توان بیرون رفت و غذا خورد. اما برای این که با خیال راحت غذا بخورید و بتوانید هر چند ساعتی که می خواهید را در کافه یا رستوران های جدید سپری کنید، بهتر است پیش از بارداری یک تور کافه و رستوران گردی برای خود ترتیب دهید.

 

۴. سفر جاده ای بروید

برای خود برنامه سفر جاده ای ترتیب دهید. هر کجا می خواهد باشد، مهم نیست. حتی می توانید تنهایی سفر کنید. فقط از سکوت و آرامش جاده یا موسیقی های دلخواه خود در خودرو لذت ببرید. در این سفر می توانید هر گاه لازم دیدید آن را متوقف کنید و یا هر جا دوست داشتید، چادر بزنید. از آزادی های خود برای تصمیم گیری لذت ببرید. با داشتن کودک دیگر نمی توانید چنین برنامه های سفری داشته باشید.

 

۵. همراه باشید

اگر کسی از شما خواست تا کار جالبی انجام دهید، انجام دهید. توان این کار رادارید. پس از بچه دار شدن دیگر این امکان را نخواهید داشت.

 

۶. همه روز خود را با همسرتان بگذرانید و فیلم تماشا کنید

با داشتن فرزند نمی توانید با خیال راحت جلوی تلویزیون لم دهید و فیلم های دلخواه را تماشا کنید. بنابراین، پیش از آن حتما از وقت های آزاد خود برای تفریح در کنار همسرتان لذت ببرید.

 

۷. از ایده های مینیمالیستی خود نهایت استفاده را ببرید

در دکور خانه خود از هر طرح و ایده جالبی که به نظرتان می رسد، استفاده کنید. اگر اکنون هر وسیله ای را در کجای خانه بگذارید، مطمئن هستید که همان جا باقی خواهند ماند و مشکلی برای آن پیش نمی آید. اما اگر کودکی داشته باشید که تازه راه افتاده و حسابی کنجکاو هم هست، دیگر نمی توانید از این هنرنمایی ها داشته باشید.

 

۸. آخرین نفری باشید که مهمانی را ترک می کند

وقتی فرزندی داشته باشید نمی توانید از مهمانی هایی که تا آخر شب ادامه دارند، لذت کافی را ببرید. بنابراین، تا می توانید در همه برنامه های دوستان خود حضور داشته باشید و از تفریحات و بازی ها تا لحظه آخر لذت ببرید.

 

۹. پرواز درجه یک برای خود رزرو کنید

هر کسی لیاقت این را دارد حداقل یکبار در عمر خود با پروازهای درجه یک سفر کند و از خوراکی های و نوشیدنی های گرم و خوشمزه آن لذت ببرد. با داشتن بچه بهتر است در این قسمت از هواپیما نباشید زیرا مردم پول بیشتر نمی دهند تا صدای گریه و بهانه گیری های کودک شما را بشنوند.

 

۱۰. لباس های ابریشمی، حریر و … بپوشید

لباس های گرانی که پارچه های لطیفی دارند و لکه روی آن ها باقی می ماند را پیش از بچه دار شدن بپوشید. یکی از قدرت های بی نظیر کودکان این است که لکه های چربی یا شکلات دستان خود را به راحتی به لباس شما می چسبانند.

 

۱۱. خطرات شغلی خود را به جان بخرید

اگر قرار است شغل خود را تغییر دهید یا ریسک های دیگری انجام دهید که مرتبط به شغل شماست، زمان آن پیش از بچه داشتن است. با داشتن فرزند باید نگران حقوق، ثبات کاری، امنیت شغل و پرداخت هزینه های پوشک و مدرسه کودکان باشید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما