آگوست 9
بازدید : 1129
نظرات : بدون دیدگاه
نگهداری از غذای کودک در یخچال و فریزر

یک توصیه کاربردی به مادران پرمشغله این است که در اولین پله تعدادی ظرف کوچک بخرند که هرکدام به‌اندازه یک وعده‌غذای کودک ظرفیت داشته باشد. سپس پوره‌های کودک را آماده کرده، داخل ظرف­‌ها ریخته و آن­ها را داخل یخچال قرار دهید. غذاها با این شیوه تا دو روز قابل‌استفاده هستند. به‌این‌ترتیب هر وقت زمان غذا […]

یک توصیه کاربردی به مادران پرمشغله این است که در اولین پله تعدادی ظرف کوچک بخرند که هرکدام به‌اندازه یک وعده‌غذای کودک ظرفیت داشته باشد. سپس پوره‌های کودک را آماده کرده، داخل ظرف­‌ها ریخته و آن­ها را داخل یخچال قرار دهید. غذاها با این شیوه تا دو روز قابل‌استفاده هستند. به‌این‌ترتیب هر وقت زمان غذا دادن به نوزاد فرارسید یکی از وعده‌ها را بیرون می‌آورید و دیگر لازم نیست نگران غذای روز کودک باشید.

نگهداری از غذای کودک در فریزر
پیشنهاد ۱:
شاید تصورش را هم نمی‌کنید که قالب‌های یخ برای نگهداری طولانی‌مدت از غذای کودک مناسب باشند اما یک انتخاب عالی برای ذخیره‌سازی غذا در ابعاد کوچک، استفاده از قالب‌های یخ است. اگر می‌خواهید برای نگهداری از غذای کودک به سراغ خرید چنین قالب‌هایی بروید توصیه می‌شود که انواع قالب‌های دردار را انتخاب کنید. بعدازاینکه پوره را داخل قالب‌ها منتقل کردید، درب ظرف را بگذارید و بعد یک برچسب روی درب بچسبانید. سپس تاریخ و نوع غذای ذخیره‌شده را روی برچسب بنویسید. با استفاده از این شیوه غذا تا سه ماه قابل‌استفاده مجدد است.

پیشنهاد ۲:
یک کاغذ روغنی را کف سینی قرار داده و با قاشق پوره را روی کاغذ بریزید؛ شبیه حالتی که می‌خواهید بیسکوییت درست کنید. سپس این سینی را در فریزر قرار دهید تا پوره‌های بیسکوییتی شکل یخ بزنند. آن‌ها را به داخل ظروف پلاستیکی دردار منتقل کرده و داخل فریزر قرار دهید. هر زمان که به این غذای آماده نیاز داشتید ظرف را از فریزر خارج کرده و به تعداد موردنیاز پوره‌های بیسکوییتی شکل را بیرون از فریزر قرار دهید تا یخ آن‌ها ذوب شود. با این روش پوره‌ها تا سه ماه قابل‌استفاده هستند.
روش صحیح یخ‌زدایی غذای کودک
برای اینکه مطمئن شوید غذای کودک شما به‌خوبی یخ‌زدایی و آماده مصرف می‌شود، یکی از روش‌های زیر را به کار ببرید. توصیه می‌شود که غذای یخ‌زدایی شده را حداکثر تا ۴۸ ساعت بعد از یخ‌زدایی مصرف کنید. اضافه غذا را مجدداً به فریزر منتقل نکنید و آن را دور بریزید.

یخ‌زدایی در یخچال: در این روش غذای یخ‌زده کودک را از شب قبل داخل یخچال قرار دهید تا برای روز بعد آماده مصرف باشد.
حمام آب گرم: غذا پوره شده را داخل کیسه‌های پلاستیکی زیب دار قرار داده، سپس کیسه را داخل یک‌کاسه آب گرم قرار دهید. زمانی که مطمئن شدید یخ‌زدایی انجام‌شده غذا را داخل کاسه‌های تک نفرِ بریزید، روی آن‌ها را بپوشانید و در یخچال قرار دهید و هر زمان لازم بود به سراغ­شان بروید.
یخ‌زدایی در مایکروفر: پوره‌های یخ‌زده را داخل ظرف مخصوص مایکروفر قرار داده و سپس دستگاه را بر روی حالت یخ‌زدایی قرار دهید. بعد از پایان مدت‌زمان لازم آن را به هم بزنید. کمی صبر کنید تا غذا سرد شود و دمای آن برای کودک مناسب باشد.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما