آگوست 15
بازدید : 1091
نظرات : بدون دیدگاه
تشویق کودک به راستگویی

برای تشویق کودک به راستگویی بهتر از شیوه های مناسب استفاده کنید. باید سعی کنید مهربان باشید و کودک را مورد قضاوت قرار ندهید. از زبانی استفاده کنید که کودک خردسال قادر به درک آن است. مثلا می توانید بگویید : ” بعضی اوقات گفتن اینکه تو این کار را کردی برایت سخت است. تو […]

برای تشویق کودک به راستگویی بهتر از شیوه های مناسب استفاده کنید. باید سعی کنید مهربان باشید و کودک را مورد قضاوت قرار ندهید.

از زبانی استفاده کنید که کودک خردسال قادر به درک آن است. مثلا می توانید بگویید : ” بعضی اوقات گفتن اینکه تو این کار را کردی برایت سخت است. تو گفتی گربه این کار را کرده چون نگران عصبانی شدن مامان از دست خودت بودی اما من و تو هردو می دانیم که گربه این کار را نکرده! من از آن مامان هایی هستم که دوست دارم از خودت بشنوم که تو آن کار را انجام داده ای و بعد می توانیم راجع به این صحبت کنیم که چطور می توانی نظرم را جلب کنی! ”

از جملات مثبت استفاده کنید. مثلا به جای گفتن ” تو دروغ گفتی” بگویید ” مهم است که راستش را بگویی. ”

از دروغ گو نامیدن کودک به شدت پرهیز کنید چون این کار برچسب زدن به کودک است و باعث می شود کودک احساس بدی پیدا کند و فکر کند باید بعضی چیزها را از شما پنهان کند. در عوض باید تلاش کنید روابطتان را طوری با کودک تنظیم کنید که همه چیز را به شما بگوید.

اگر کودک هنوز وارد این مرحله نشده است، منتظر نمانید و از همین حالا دست به کار شوید. برای کودک کتاب هایی بخوانید که بر اهمیت صداقت تاکید می کنند. علاوه بر این می توانید از عروسک های انگشتی برای بازی با کودک و تشویق او به راستگویی استفاده کنید. به این ترتیب که عروسک را در دستتان قرار دهید و با یک صدای متفاوت از کودک بخواهید که واقعیت را بگوید. این شیوه معمولا کارآمد است چون کودک در حین بازی نگران عواقب گفتن واقعیت نیست.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما