اکتبر 13
بازدید : 1156
نظرات : بدون دیدگاه
همدیگر را بغل کنید

وقتی فرزند شما به‌سالهای نوجوانی می‌رسد، مهم است که محبت خود را از راه‌های مثبت و در عین حال در زمان و مکان مناسب ابراز کنید. مادران هرگز نباید پسرشان را در حضور همسالان او بغل کنند. او در حال پرورش حس استقلال و هویت شخصی خویش است و چنین رفتاری خجالت زده‌اش می‌کند؛ همچنین […]

وقتی فرزند شما به‌سالهای نوجوانی می‌رسد، مهم است که محبت خود را از راه‌های مثبت و در عین حال در زمان و مکان مناسب ابراز کنید. مادران هرگز نباید پسرشان را در حضور همسالان او بغل کنند. او در حال پرورش حس استقلال و هویت شخصی خویش است و چنین رفتاری خجالت زده‌اش می‌کند؛ همچنین بعداً او را موضوع شوخی و لطیفۀ دیگران می‌کند. اما در پایان روز، در خلوت خانه و زمانی که پسر از یک تمرین سخت فوتبال به‌خانه بازگشت، آغوش مادر قطعاً پیام‌رسان عشق به‌او خواهد بود.
برخی از پدران از بغل کردن و بوسیدن دختران نوجوان خود خودداری می‌کنند و احساس می‌کنند که این کار در این مرحله از زندگی آنها نامناسب است. درواقع، عکس این قضیه صادق است.
دختر نوجوان به‌آغوش پدر و بوسه‌های او نیاز دارد و اگر پدر از این کار خودداری کند دختر برای ارضای نیاز خود به‌تماس فیزیکی به‌سراغ سایر مردان خواهد رفت و اغلب به‌طرزی ناسالم و نامناسب. اما اینجا نیز زمان و مکان تماس فیزیکی مهم است. تا زمانی که خود دختر در حضور دیگران نخواهد در آغوشش بگیرید بهتر است از این کار خودداری کنید. اما در خانه، شما می‌توانید ابتکار عمل را در دست بگیرید.
نوجوانان خصوصاً زمانی که با مشکلی مواجهند یا با وظیفه‌ای دشوار در مدرسه مواجهند و دست و پنجه نرم می‌کنند بیش از هر زمان به‌تماس فیزیکی و بغل شدن نیاز دارند و فراموش نکنید، تماس فیزیکی والد همجنس نیز بسیار مهم است.

پدرانی که پسرشان را در آغوش می‌گیرند و مادرانی که دخترشان را بغل می‌کنند و می‌بوسند در هر مرحله از رشد و پرورش کودکان به‌آنان کمک می‌کنند.
اگر به‌دنبال راه‌هایی برای تماس مهرآمیز با فرزندان نوجوان‌تان باشید حتماً آنها را پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال، وقتی آنها خسته و کوفته از ورزش محبوب‌شان به‌خانه بازمی‌گردند، می‌توانید پیشنهاد کنید که عضلات‌شان را ماساژ بدهید. یا پس از اینکه ساعت‌ها درس خواندند، می‌توانید عضلات گردن‌شان را بمالید تا هم خستگی از تن‌شان بیرون برود و هم تماس مهرآمیز برقرار کرده باشید.
وقتی زبانِ اصلی عشق فرزندتان تماس فیزیکی است
از نظر کودکانی که این زبان عشق را می‌فهمند، تماس فیزیکی بیش از ادای جملۀ دوستت دارم یا هدیه دادن، تعمیر کردن دوچرخه یا وقت گذراندن با آنها معنا دارد. البته آنها به‌همۀ زبانها عشق و محبت شما را دریافت می‌کنند، اما زبانی که واضح‌ترین و رساترین صدا را دارد از نظر آنها تماس فیزیکی است. اگر آنها در آغوش کشیده نشوند، نوازش نشوند و سایر مظاهر فیزیکیِ عشق را نبینند، مخزن عشق‌شان پر نمی‌شود.
اگر شما از تماس فیزیکی برای ابراز خشم یا خصومت استفاده کنید این کودکان عمیقاً آسیب می‌بینند. سیلی زدن به‌گوش هر کودکی زیان‌بار است، اما این کار در مورد کودکی که زبان اصلی عشق او تماس فیزیکی است خُرد کننده است.
آوا هفت ساله: من میدونم مامانم دوستم داره چون منو بغل می‌کنه.
از مینا یازده ساله پرسیدیم اگر بخوای به‌والدینت نمرۀ صفر تا ده بدی، چه نمره‌ای میدی که نشون بده اونا دوستت دارن؟ او بلافاصله گفت نمرۀ ده. وقتی پرسیدیم پرا اینقدر مطمئن است؟ پاسخ داد خوب اولاً به‌این دلیل که اونا میگن دوستم دارن؛ اما بیشتر از همه به‌دلیل رفتارشون و نحوه‌ای که با من برخورد می‌کنن. بابام هروقت از کنارم رد میشه یه پشت پا برام می‌گیره و باهم روی زمین می‌افتیم و کشتی می‌گیریم. اون خیلی بامزه‌اس. مامانم هم همیشه بغلم می‌کنه و منو می‌بوسه.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما