اکتبر 16
بازدید : 734
نظرات : بدون دیدگاه
ترس از تاریکی (۲)

انواع روش‌های درمانی در درمان ترس از تاریکی کودکان درمان ترس از تاریکی کودکان با استفاده از درمان‌های روانشناختی عمدتاً متمرکز بر مداخلات رفتاری است. علاوه بر آن بسته به مورد، مداخلات دیگری نظیر مداخلات شناختی، روان تحلیلی و بازی درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد هریک […]

انواع روش‌های درمانی در درمان ترس از تاریکی کودکان
درمان ترس از تاریکی کودکان با استفاده از درمان‌های روانشناختی عمدتاً متمرکز بر مداخلات رفتاری است. علاوه بر آن بسته به مورد، مداخلات دیگری نظیر مداخلات شناختی، روان تحلیلی و بازی درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد هریک از این روش ها پرداخته ایم.

درمان ترس از تاریکی کودکان | درمان رفتاری
رفتار درمانی برای درمان ترس از تاریکی کودکان معمولاً بر اساس مواجهه با ترس است. یعنی در این درمان‌ها به کودک تمرین‌های رفتاری داده می‌شود تا بتواند به تدریج با ترسش روبرو شده و از رفتارهای اجتنابی که ترس را تقویت می‌کند دوری کند.

درمان ترس از تاریکی کودکان | درمان شناختی رفتاری
طبق درمان شناختی رفتاری روانشناس علاوه بر تمرین‌های رفتاری به کودک کمک می‌کند روی فکر و احساس به وجود آورنده مشکل کار کرده و تلاش کند تا افکاری جایگزین برای افکار اضطرابی خودش پیدا کند.

درمان ترس از تاریکی کودکان | درمان روان تحلیلی
در روان تحلیلی که معمولاً مادر و کودک با هم در جلسه درمان شرکت می‌کنند، ریشه‌های به وجود آورنده ترس کودک که به طور ناخودآگاه بر مسئله تأثیر گذاشته به طور عمیق‌تر بررسی می‌شوند. مسائلی مثل روابط اولیه کودک با مادر و تعارض‌های کودک در طول رشد به تدریج مورد کاوش و حل و فصل قرار می‌گیرند.

درمان ترس از تاریکی کودکان | بازی درمانی
از آنجایی که کودکان هنوز به رشد کافی برای بیان منطقی کلامی در مورد مسائل نرسیده‌اند، بازی روش بسیار خوبی برای ارتباط و بیان و حل و فصل مشکلاتشان است. بنابراین بازی درمانی نقش مهمی در مداخلات کودک دارد. در این مداخلات درمانگر با استفاده از بازی، نقاشی و روش‌های دیگر به کودک کمک می‌کند هیجان اضطراب و ترس خود را بیان کند. هم‌چنین از این طریق راحت‌تر به او می‌آموزد که چگونه ترس‌های خود را مدیریت کند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما