اکتبر 27
بازدید : 504
نظرات : بدون دیدگاه
من برنده شدم!

مادران خوب می دانند که بازی های فرزندشان همیشه بی دردسر نیست. بچه ها قوانین خودشان را در بازی ها دارند و اگر در بازی بازنده شوند خیلی برایشان گران تمام می شود. معمولا بچه های شش ساله از بازی هایشان لذت میبرند. بچه های دبستانی در این سنین بیشتر روی کارها و احساساتشان کنترل […]

مادران خوب می دانند که بازی های فرزندشان همیشه بی دردسر نیست. بچه ها قوانین خودشان را در بازی ها دارند و اگر در بازی بازنده شوند خیلی برایشان گران تمام می شود. معمولا بچه های شش ساله از بازی هایشان لذت میبرند.
بچه های دبستانی در این سنین بیشتر روی کارها و احساساتشان کنترل دارند و زیاد خود محور و خودخواه نیستند. آنها در این سن به احساسات دیگران بیشتر توجه دارند.
بچه های شش تا نه ساله از بازی های مختلفی لذت می برند. آنها از بازی های گروهی و انفرادی مثل تنیس ، بدمینتون ، والیبال و فوتبال لذت می برند.
آنها از شطرنج نیز لذت می برند. آنها دوست دارند برای بازی هایشان برنامه ریزی کنند و استراتژی خاصی داشته باشند. بچه ها در این سن میدانند چگونه باید بازی کنند و بازی طرف مقابلشان را پیش بینی می کنند.

آنها خودشان را برای شکست های احتمالی آماده می کنند . آنها به خودشان امتیاز می دهند و میزان پیشرفتشان را برآورد می کنند.
بازی یک نوع فعالیت اجتماعی است . بچه ها از بازی هایشان با یکدیگر لذت می برند. بعضی از بچه ها نیز نمیتوانند قوانین بازی را قبول کنند. بچه ها در این سن خیلی مراقب یکدیگر هستند تا مبادا کسی در بازی تقلب کند و گاهی قوانین بازی را خودشان تغییر می دهند.
بعضی از بچه ها فقط به برنده شدن فکر می کنند و بازی برای آنها میدان جنگ و نبرد است . بعضی از بچه ها برد و باخت را در بازی هایشان به راحتی می پذیرند ولی برخی دیگر دوست دارند همیشه برنده باشند و اگر ببازند ، به شدت ناراحت می شوند.
بچه هایی که همیشه به دنبال برنده شدن هستند به خاطر والدین ، مربیان و یا حتی اعضای خانواده شان چنین احساسی پیدا میکنند . آنها از طرف دیگران احساس فشار می کنند و فکر می کنند باید همیشه برنده باشند.
وقتی کودک بزرگتر می شود ، راحت تر میتواند با رقابت های دیگران کنار بیاید. صبور باشید و به فرزندتان بگویید که باید روحیه ی ورزشکاری داشته باشد و از بازی لذت ببرد. البته نباید فرزندتان منتظر بازنده شدن باشد. او باید بازی کند ، در بازی سخت تلاش کند و به قوانین بازی احترام بگذارد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما