اکتبر 28
بازدید : 728
نظرات : بدون دیدگاه
روند تغییرات ظاهری در کودک

شکل ظاهری بچه ها تا حدود ۵ سالگی ( پسر و دختر ) شبیه هم می باشد و اصولا مسیر رشدشان حالت عادی رشد کودک را دارد. معمولا پسر و دخترها تا ۵ – ۶ سالگی همچنان دارای بالاتنه ای هستند که کمی گوشت آلود است و مقدار بیشتری چربی و گوشت در این منطقه […]

شکل ظاهری بچه ها تا حدود ۵ سالگی ( پسر و دختر ) شبیه هم می باشد و اصولا مسیر رشدشان حالت عادی رشد کودک را دارد. معمولا پسر و دخترها تا ۵ – ۶ سالگی همچنان دارای بالاتنه ای هستند که کمی گوشت آلود است و مقدار بیشتری چربی و گوشت در این منطقه خواهد بود.
به خاطر خمیدگی کمرشان ، کمی شکم برجسته دارند ، که خوشبختانه از میان خواهد رفت. بیشترین تغییر در صورت و اندازه و ارتباطات آنها با هم پیدا میشود.
می دانیم که رنگ چشم بچه های ما تا ۷ سالگی میتواند تغییر کند. حدود ۷ سالگی است رنگ چشمی را که پیدا میکنند ، برای همه ی عمر خواهند داشت.
گرچه این رنگ هرچه باشد با گذشت زمان کمی تیره تر می شود. افراد بسیاری هستند که هنگام تولد رنگ چشمی متفاوت با آن چیزی دارند که بعد از ۷ یا ۸ سالگی ، در آن ها می بینیم .
کودک در ۴ سالگی دارای قوس پا در کف پای خود به اندازه ی لازم و مناسب خواهد بود ، به همین خاطر استفاده از کف و یا کفش طبی بعد از ۴ سالگی ضرورتی نخواهد داشت.
اما برای قوی و نیرومند شدن پا و عضلات او بهتر آن است هر زمان که ممکن است پا برهنه باشد ، مخصوصا در بسیاری از فعالیت ها که فشار بیشتری به بدنش می آورد ، اگر پای او برهنه باشد توانایی های بهتری را در آینده پیدا خواهد کرد.
همچنین کودک تا ۸ سالگی ، ساق پای او قوی و یا حالت هلالی دارد ، که برخی از اوقات موجب نگرانی پدر و مادر میشود.
این وضعیت در دختران کمی شدیدتر است. اما اگر تغذیه ی آنها به اندازه ی درست و کافی و کامل باشد ، مخصوصا کمبود ویتامین D نداشته باشند ، این خمیدگی ساق پا خوشبختانه در ۸ سالگی از میان رفته و پایی صاف و زیبا خواهند داشت.
بنابراین سه چرخه سواری ، دوچرخه سواری و شنا در این زمینه میتواند بسیار به آنها کمک کند.
قد پسران و دختران
امروزه می دانیم پسر بچه در ۲ سالگی قدی که دارد ، درست نیم یا نصف قدی است که انسان در بزرگسالی خواهد داشت. بنابراین هر قدی که فرزند ما در ۲ سالگی دارد ، اگر آن را دو برابر کنیم ، در ۲۰ سالگی خواهد داشت.
اما در خصوص دختران چنین نیست . زیرا دو برابر قد ۲ سالگی آنها منهای ۷.۵ سانتی متر ( ۳ اینچ ) است و تفاوت قد پسر و دختر که هم اکنون در همه ی جهان دیده میشود با وجودی که در ۲ سالگی بچه ها اندازه ی هم هستند ، و تا ۵ – ۶ سالگی هم تفاوت چندانی با هم ندارند ، ناشی از این کم شدن ۷.۵ سانتی از قد دختران در مقایسه با پسران است.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما