دسامبر 28
بازدید : 685
نظرات : بدون دیدگاه
اشتیاق بچه ها به مشق نوشتن!

انجام دادن تکالیف مدرسه یکی از حساس ترین فعالیت ها برای کودکان است که در صورت علاقه می توانند با میل و رغبت بیشتری این کارها را انجام دهند در این مقاله از فرزندپرتال به والدین کمک می کنیم تا رغبت بیشتری برای انجام تکالیف درسی کودکان ایجاد کنند.انجام ندادن تکالیف مدرسه می تواند هر […]

انجام دادن تکالیف مدرسه یکی از حساس ترین فعالیت ها برای کودکان است که در صورت علاقه می توانند با میل و رغبت بیشتری این کارها را انجام دهند در این مقاله از فرزندپرتال به والدین کمک می کنیم تا رغبت بیشتری برای انجام تکالیف درسی کودکان ایجاد کنند.
انجام ندادن تکالیف مدرسه می تواند هر والدینی را عصبی کند و رفتارهایی پرخاشگرانه از سوی آن ها موجب می شود تا کودک ترس و واهمه بیشتری داشته باشد پس تکنیکی که می توان در اینجا با اشاره به آن اینگونه از مشکلات را برطرف کرد افزایش انگیزه کودک برای انجام تکالیف مدرسه است. در رابطه با شیوه های افزایش انگیزه درسی در کوکان باید بیان کرد که عوامل مختلفی می تواند تاثیرگذار باشد. بسیاری از کودکان دوست ندارند تا در انجام تکالیف درسی خود تحت فشار باشند و به اجبار این کار را انجام دهند به همین دلیل شاهد این هستیم که با لجبازی کردن تکالیف خود را انجام نمی دهند.
انتخاب یک زمان مناسب برای انجام دادن تکالیف می تواند در یکی از شیوه های افزایش انگیزه در کودکان باشد که موجب می شود تا تکالیف خود را به خوبی انجام دهند. انتخاب مکان مناسب، استفاده از وسایل مناسب و … هر یک می تواند تاثیرات زیادی بر روی درست نوشتن تکالیف کودک داشته باشد.

فضای مناسبی را انتخاب کنید
انجام دادن تکالیف در محیطی ساکت و آرام موجب می شود تا کودک با تمرکز بیشتری کارهای خود را انجام دهد در این محیط ها اثر تلویزیون، موسیقی، سر و صدا و … را به حداقل برسانید حد الامکان تردد در این محیط ها را کم کنید تا کودک با قرار گرفتن در شرایط مساعدتر بتواند راحت تر تکالیف خود را انجام دهد و بر روی آن تمرکز داشته باشد.

اتاق مخصوص کودک
یکی از راه های تشویق کردن کودک برای انجام تکالیف مدرسه انتخاب یک اتاق مستقل است اتاق مخصوص کودک باید وسایل مربوطه برای درس خواندن را داشته باشد و از گزینه بالا که داشتن فضای مناسب است برخوردار باشد. این شیوه یکی از روش های افزایش انگیزه برای نوشتن تکالیف درسی است. همچنین تکنیک های افزایش تمرکز حواس در این زمینه می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

کاهش تاثیر فناوری ها
استفاده از فناوری هایی همچون تبلت، گوشی و کامپیوتر موجب می شود تا کودک تمرکز کافی برای انجام دادن فعالیت های خود نداشته باشد بنابراین در هنگام انجام دادن تکالیف این امکانات را از کودک خود دور کنید.

داشتن برنامه ریزی درست برای کودک
زمانی که کودک یک برنامه درست و تنظیم شده داشته باشد به راحتی می تواند تکالیف درسی خود را ازنجام دهد به والدین توصیه می شود تا هفتگی یا روزانه برای کودک خود برنامه ریزی داشته باشند که موجب دلزدگی آن ها نیز نشود. با قرار دادن وقت های استراحت به کودک در انجام تکالیف مدرسه کمک بیشری می کنید و انگیزه و نظم بیشتری را برای او قرار می دهید. داشتن یکبرنامه ریزی درست دارای قوانین و قواعدی است که باید به خوبی آن ها را بدانید. برنامه ریزی هفتگی در این زمینه می تواند برای شما عزیزان کمک کننده باشد.

توضیح دادن درباره تکالیف
یکی از علت هایی که کودکان تکالیف درسی خود را با رغبت انجام نمی دهند دشواری تکالیف است که والدین بهتر است با توضیحات بیشتر به او کمک کنند توجه داشته باشید که توضیحات باید تنها راهنمای کودک باشند.

تشویق کردن درست
تشویق به هنگام و درست کودک موجب می شود تا انگیزه بیشتری در آن ها ایجاد شود به کودک خود بفهمانید که همواره به او افتخار می کنید و او توانایی های زیادی دارد والدین با این کار می توانند انگیزه کودک خود برای نوشتن تکالیف مدرسه را بالا ببرند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما