دسامبر 30
بازدید : 642
نظرات : بدون دیدگاه
علائم هشدار‌دهنده تنبلی چشم

یکی از مهمترین نکات برای جلوگیری از وقوع تنبلی چشم و کلیه عواملی که زمینه‌های دید و چشمی را در افراد مختل می‌نماید حتما باید تا پیش از سن ۶ الی ۸ سالگی کودکان را از نظر میزان عیوب انکساری احتمالی و میزان تفاوت قدرت بینایی در هر دو چشم مورد معاینات چشمی منظم و […]

یکی از مهمترین نکات برای جلوگیری از وقوع تنبلی چشم و کلیه عواملی که زمینه‌های دید و چشمی را در افراد مختل می‌نماید حتما باید تا پیش از سن ۶ الی ۸ سالگی کودکان را از نظر میزان عیوب انکساری احتمالی و میزان تفاوت قدرت بینایی در هر دو چشم مورد معاینات چشمی منظم و دوره‌ای قرار دارد.

در صورتی که اختلاف بارزی در میزان عیوب انکساری هر دو چشم و یا هرگونه انحراف چشمی که باعث اختلال در بیو‌ژن چشمی و هماهنگی مشاهده گردد باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه و با تجویز عینک‌های مناسب و اتخاذ راه‌کار‌های تشویقی کودکان جهت افزایش تمایل آنها به استفاده از عینک نخستین گام را برای مراقبت از بینایی آنها برداشت.

کودکان باید در محیط‌های خارج از منزل و همچنین قرارگیری در معرض نور آفتاب از عینک‌های آفتابی استفاده نمایند.

در صورتیکه کودکان تمایل به تماشای تلویزیون در فواصل بسیار نزدیک را داشته باشند و یا با تنگ کردن چشم‌ها و همچنین مالش هر و چشم به تماشای آن مبادرت نمایند باید حتما تحت مراقبت قرار گیرد. چرا که این دو مورد از مهمترین علائم هشدار‌دهنده تنبلی چشم در کودکان تلقی می‌شود.

با توجه به افزایش روز افزون گرایش به رایانه‌ها و تبلت‌ها و همچنین بازی‌های اعتیاد‌آور رایانه‌ای بهتر است حتی‌المقدور میزان استفاده از این وسایل توسط والدین تحت مدیریت قرار بگیرد.

جهت جلوگیری از تنبلی چشم در کودکان باید فاصله‌ی آنها با تلویزیون در یک حد معینی مشخص گردد همچنین هر بیست دقیقه یکبار با ایجاد یک وقفه توسط والدین از تماشای ممتد تلویزیون توسط کودک خودداری به عمل آید. 

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما