ژانویه 4
بازدید : 607
نظرات : بدون دیدگاه
تغییر دکوراسیون اتاق کودک

تغییر دکوراسیون اتاق کودک، در عین این که هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، چندان ساده نیست. هستند والدینی که با کلی ذوق و هزینه زمان و البته پول، اتاقی آماده می‌کنند که یکی دو هفته بیشتر فرزندشان در آن دوام نمی‌آورد و باز، مجبور به تغییر می‌شوند. ۱- عمر این تغییر چقدر است؟ قبل از هر […]

تغییر دکوراسیون اتاق کودک، در عین این که هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، چندان ساده نیست. هستند والدینی که با کلی ذوق و هزینه زمان و البته پول، اتاقی آماده می‌کنند که یکی دو هفته بیشتر فرزندشان در آن دوام نمی‌آورد و باز، مجبور به تغییر می‌شوند.
۱- عمر این تغییر چقدر است؟
قبل از هر چیز، وسایل و طراحی اتاق کودک را طوری در نظر بگیرید که تا چند سال قابل استفاده باشد مگر اینکه هر سال امکان تغییر رنگ و مبلمان و غیره را داشته باشید. بچه‌ها زود بزرگ می‌شوند و زود تغییر می‌کنند.

۲- مراقب تم اصلی باشید
برای طراحی اتاق کودک از بسیاری از رنگ‌ها نمی‌توان استفاده کرد. ضمن اینکه سراغ هر کاغذ دیواری هم نمی‌توان رفت. حتما رنگ متناسب با سن، نیاز و سلیقه کودکتان انتخاب کنید. حواستان باشد طرح‌های کارتونی به سرعت و با آمدن کاراکترهای جدید از مد می‌افتند و کودک شما هم برای همیشه کوچک باقی نمی‌ماند!
ایده استفاده از “استیکرهای کارتونی” برای دیوار اتاق هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و هم عمر کمی دارد. اگر هم اصرار دارید از این ایده استفاده کنید فقط یک دیوار را به این طرح‌ها اختصاص دهید.
۳- جادوی رنگ‌ها
معمولا رنگ‌های تند برای اتاق نوزاد تا نوجوان توصیه نمی‌شود. لیمویی، صورتی، گلبهی، سبز ملایم و آبی کمرنگ از جمله گزینه‌های مناسب برای اتاق کودک است. اگر دوست دارید از رنگ‌های بیشتر و شادتری استفاده کنید برای انتخاب مبلمان سراغ این رنگ‌ها بروید. اما فراموش نکنید با در نظر گرفتن تناسب حتی رنگ های تند هم می توانند دلنشین باشند.
۴- دیوار را برای نقاشی آماده کنید
تقریبا همه کودکان به نقاشی کشیدن و مداد و ماژیک و هر آن‌چه بتواند دیوار خانه را نابود کند، علاقمند هستند! بهترین کاری که در این زمینه برای فرزندتان و البته خودتان و دیوارهای خانه می‌توانید انجام دهید، این است که تا چند سانت بیشتر از ارتفاع قد او، پایین دیوار را فوم بچسبانید و روی فوم را هم کاغذ نصب کنیدتا کودک با خیال راحت روی آن نقاشی کند.

۵- قفسه مناسب تهیه کنید
برای وسایلی که خود کودک باید آن‌ها را جمع کند قفسه در نظر بگیرید و برای وسایلی که قرار نیست جلوی چشم باشند، کمد که در آن بسته شود. قفسه‌ها را در ارتفاعی کوتاه در نظر بگیرید تاجمع کردن وسایل را بتواند مستقل انجام دهد. بسیاری از وسایل اتاق کودک را می‌توانید داخل کشوی زیر تخت هم قرار دهید.

۶- جا و اندازه تخت را متناسب انتخاب کنید
بدترین فضا برای قرار دادن تخت کودک زیر پنجره است. پس تخت او را جایی دور از پنجره و در بگذارید. ارتفاع تخت کودک معمولانه خیلی بلند است و نه خیلی کوتاه. اما شما می‌توانید تختی سفارش دهید که با توجه به قد و قواره فرزندتان کوتاه یا حتی بلندتر باشد. فقط این را فراموش نکنید که ارتفاع تخت نباید آنقدر کوتاه باشد که کودک مجبور به خم کردن پاهایش بشود و نه آنقدر بلند که کف پای کودک به زمین نرسد.
۷- نور طبیعی را تنظیم کنید
پرده اتاق کودک خوب است کهآستر داشته باشد تا در طول روز برای استفاده از نور طبیعی لایه اصلی کنار برود. حتی می‌تواند آستر از جنس حریر نازک باشد تا احتیاجی نباشد هر بار آن را کنار بزنید.

۸- تخت دو طبقه را با احتیاط لازم انتخاب کنید
برای خانه‌هایی که ارتفاع کف تا سقف آن کوتاه است، بهتر است تا حد امکان سراغ تخت‌های دو طبقه نروید چون فاصله طبقه بالای تخت با سقف محدود می‌شود. این محدودیت هم فعالیت فرزندتان را محدود می‌کند و هم، قدری خطرناک است. حتما می‌دانید که در کنار تخت دو طبقه نباید روشنایی مستقیم مثل مهتابی وجود داشته باشد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما