ژانویه 19
بازدید : 561
نظرات : بدون دیدگاه
هرگز دروغگو خطابش نکنید!

دروغگویی از نظر معنوی به معنای کتمان واقعیت است، در واقع فرد دروغگو از طریق شنونده را گمراه می سازد و خود را بیشتر نجات می‌دهد و بدینوسیله توجه دیگران را به خود جلب می‌کند. یکی از عوامل دروغگویی، ترس در کودکان است، معمولا دروغ گفتن یکی از رفتارهای متداول کودکان ۴ تا ۵ ساله […]

دروغگویی از نظر معنوی به معنای کتمان واقعیت است، در واقع فرد دروغگو از طریق شنونده را گمراه می سازد و خود را بیشتر نجات می‌دهد و بدینوسیله توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

یکی از عوامل دروغگویی، ترس در کودکان است، معمولا دروغ گفتن یکی از رفتارهای متداول کودکان ۴ تا ۵ ساله است که از لحاظ اخلاقی با مشکل روبرو می‌شوند.

دروغگویی یعنی اینکه شخص به قصد گول زدن دیگران خلاف واقعه را بیان می کند.

گاهی والدین فرزندان خود را به دلیل انجام بعضی رفتارها مورد سرزنش قرار می‌دهند، اما توجه نمی‌کنند که خود آنها در ایجاد عادات و رفتارهای نامناسب فرزندانشان نقش موثری دارند.

یکی از مهمترین عوامل پرورش راستگویی در کودکان محیط خانواده است معمولا این نوع از کودکان در این خانواده‌ها طبعا به راه درستی می‌روند و راستگو بار می‌آیند.

با مهربانی و ملایمت صحبت کردن با فرزندان، هرگز کودک را با نام دروغگو صدا نزنید باعث دروغگویی کودک نشوید، مفهوم حقیقت را به کودک شناساندن از راه های راستگو شدن کودکان است.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما