ژانویه 27
بازدید : 879
نظرات : بدون دیدگاه
دوست فرزندتان باشید

برخورد لجاجت ‎آمیز افراد در خانواده را یکی از عوامل مهم پرخاشگری فرزندان است باید والدین آگاهی کامل درخصوص شیوه‎های صحیح تربیتی را فرا گرفته باشند چرا که در صورت عدم آگاهی موجب برهم زدن شخصیت فرد در آینده می‌شوند. یکی از نشانه‎های سلامت بلوغ در افراد رسیدن به اقتدار و استقلال است که در […]

برخورد لجاجت ‎آمیز افراد در خانواده را یکی از عوامل مهم پرخاشگری فرزندان است باید والدین آگاهی کامل درخصوص شیوه‎های صحیح تربیتی را فرا گرفته باشند چرا که در صورت عدم آگاهی موجب برهم زدن شخصیت فرد در آینده می‌شوند.

یکی از نشانه‎های سلامت بلوغ در افراد رسیدن به اقتدار و استقلال است که در این ارتباط مشاهده افرادی که با والدین خود بر سر موضوعات مختلف به اختلاف برمی‏‌خورند حاکی از عدم شناخت والدین از این مقطع تربیتی فرزندان‌شان است.

در روانشناسی اسلامی زندگی فرد از زمان تولد به سه بخش هفت سال تقسیم می‌شود که هفت سال اول، زمان فرمانروایی کودک است که شامل تولد تا ۷ سالگی است. هفت سال دوم، زمان فرمانبرداری است که از سن هفت تا ۱۴ سالگی است و هفت سال سوم، سن ۱۴ تا ۲۰ سالگی است که با تأمل در این کلمات و معنای مفهومی هر یک می‎توان اطلاعات خوبی از این بخش‎ها کسب کرد.

والدین در سن ۱۴ تا ۲۰ سالگی لجاجت بیشتری نسبت به فعالیت‎های فرزندان‌شان دارند که این لجاجت در برابر استقلال فرزندان‌شان خودنمایی می‎کند. در این مقطع تربیتی که مهمترین دوره تربیتی فرزندان محسوب می‌شود در صورت عدم آگاهی، فاصله گرفتن فرد از والدین بروز پیدا می‌کند و در نتیجه افراد پرخاشگری را شیوه کاری خود برای رسیدن به هدف‎های خود قرار می‌دهند.

شیوه بیان مطلب یکی از مهارت‎های مهم در ابراز خواسته والدین در برابر فرزندان محسوب می‌شود و باید همواره مراقب باشیم که در برابر فرزندان‌مان از الفاظ دستوری استفاده نکنیم.

برقراری رابطه دوستانه با اعضای خانواده به خصوص رابطه والدین با فرزندان باید به گونه‎ای باشد که فرد همواره والدین خود را دوستی مهم و نزدیک به‌خود به‌شمار آورد.

مشورت کردن با فرزندان در امور مختلف موجب رشد شخصیت آنها می‌شود. پس از همان ابتدا باید برای آموختن حس مشارکت، فرزندان‌مان را در جمع و امور سهیم کنیم.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما