فوریه 3
بازدید : 628
نظرات : بدون دیدگاه
دوست ناباب

با بزرگ تر شدن کودکان، دوستی ها در زندگی شان اهمیت زیادی پیدا می کند. هر چه فرزندتان وقت بیشتری با دوستانش بگذراند متوجه می شوید که هدایت شما در زندگی او تا چه حدی اهمیت داشته است. مراقب باشید فرزندتان را معقولانه تربیت کنید و ارزش های مهم را به آن ها بیاموزید. در […]

با بزرگ تر شدن کودکان، دوستی ها در زندگی شان اهمیت زیادی پیدا می کند. هر چه فرزندتان وقت بیشتری با دوستانش بگذراند متوجه می شوید که هدایت شما در زندگی او تا چه حدی اهمیت داشته است. مراقب باشید فرزندتان را معقولانه تربیت کنید و ارزش های مهم را به آن ها بیاموزید.
در برابر فرزندتان حرف هایی منفی در مورد دوستانش نزنید و ارتباط آن ها را با یکدیگر ممنوع نکنید. این رفتار معمولا دفاع کودک از دوستش می شود و حتی ممکن است باعث نزدیک تر شدن آن شود. به جای این کار به رفتارهای خاص فرزند خود توجه کنید و از فرزندتان بخواهید بر طبق قوانین خانواده عمل کند و به ارزش های خانواده پایبند باشد.

سعی کنید دوستش را بیشتر به خانه تان دعوت کنید تا بر اوقاتی که آن دو با هم هستند کنترل داشته باشید. به دنبال روش هایی باشید که فرزندتان و خانواده شما تأثیری مثبت بر زندگی آن دوست بگذارد.

به دنبال شرایط محدود کننده اوقاتی باشید که دوست فرزند شما او را به جایی دعوت می کند. از سوی دیگر شرایطی ایجاد کنید تا فرزندتان وقتش را با کودکان دیگری که دوستان مناسب تری هستند بگذارند. فرزندتان را در کلاس های ورزشی و تیمی ثبت نام کنید تا امکان یافتن دوستانی جدید را داشته باشد.

بدون حمله کردن به ارتباط دوستانه فرزندتان، در مورد احساسات خود با او صحبت کنید. رفتارهای خاصی را که باعث ناراحتی شما می شوند توصیف کنید و از او بپرسید در این مورد چه فکری می کند. برای هدایت گفت و گو سوالات مناسبی بپرسید و اجازه دهید خود فرزندتان به نتایجی برسد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما