فوریه 3
بازدید : 119
نظرات : بدون دیدگاه
وعده های غذایی خوشمزه

تا زمانی که فرزندتان سالم است و قد و وزن طبیعی دارد در مورد غذای او سخت نگیرید. هر چه بیشتر نگران باشید و با او بحث کنید جنگ بیشتری به خاطر غذا خوردن در می گیرد. اگر مقررات خاصی در مورد غذا داشته باشید و آن ها را با آرامش اجرا کنید برخورد کمتری […]

تا زمانی که فرزندتان سالم است و قد و وزن طبیعی دارد در مورد غذای او سخت نگیرید. هر چه بیشتر نگران باشید و با او بحث کنید جنگ بیشتری به خاطر غذا خوردن در می گیرد. اگر مقررات خاصی در مورد غذا داشته باشید و آن ها را با آرامش اجرا کنید برخورد کمتری به وجود می آید.
غذاهای پرچرب و شیرین را کمتر در دسترس فرزندتان قرار دهید. مواد غذایی سالم متنوعی در اختیارش بگذارید. رژیم غذایی فرزندتان را به صورت هفتگی ارزیابی کنید. بیشتر کودکان وقتی انتخاب های غذایی داشته باشند در یک دوره هفتگی از غذاهای متعادل استفاده می کنند.

برنامه خاصی برای وقت غذا و میان وعده ها تنظیم کنید. اجازه ندهید کسی در اوقات دیگر غذا بخورد. اگر فرزندتان پس از خوردن غذا گرسنه شد تنها می توانید آنچه را که شما به او می دهید بخورد. بیشتر کودکان وقتی از مدرسه برمی گردند به شدت گرسنه اند. از این زمان مناسب برای صرف غذا استفاده کنید.

از مقدار غذاها کم کنید. معده فرزندتان کوچک تر از آنچه که فکرش را می کنید می باشد. اگر کمی غذا را در بشقاب کوچک تر بریزید، حجم زیاد غذا او را نمی ترساند.

کنار بشقاب فرزندتان مقدار کمی غذای مورد علاقه اش را بریزید تا به عنوان دسر آن را بخورد.

هفته ای یک بار اجازه دهید به جای غذایی که دوست ندارد آنچه را که دلش می خواهد بخورد. وقتی بداند که هفته ای یک بار می تواند یک غذا را نخورد تصمیم می گیرد چیزهایی را که چندان دوست ندارد بخورد و خوراکی مورد علاقه اش را برای روزی نگه دارد که غذای آن روز را اصلا دوست ندارد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما