فوریه 3
بازدید : 592
نظرات : بدون دیدگاه
تنها ماندن در خانه

شاید لازم باشد فرزندتان را برای تنها ماندن پس از مدرسه آماده کنید. مانند موارد دیگر پیشگیری بهترین آموزش است. فرزند باهوشی که بعد از مدرسه وارد یک خانه خالی می شود و تنها می ماند باید نکات زیر را بداند. شیوه پاسخگویی به تلفن را به او بیاموزید. فرزندتان در هر سنی باید بداند […]

شاید لازم باشد فرزندتان را برای تنها ماندن پس از مدرسه آماده کنید. مانند موارد دیگر پیشگیری بهترین آموزش است. فرزند باهوشی که بعد از مدرسه وارد یک خانه خالی می شود و تنها می ماند باید نکات زیر را بداند.
شیوه پاسخگویی به تلفن را به او بیاموزید. فرزندتان در هر سنی باید بداند که نباید بگوید شما بیرون هستید و او تنهاست. به تدریج که فرزندتان بزرگ تر می شود، از او بخواهید نام تماس گیرنده و شماره تماسش را بپرسد و به او بگوید که در اولین فرصت با او تماس خواهید گرفت.

به او یاد بدهید زمانی که خانه نیستید کسی را داخل خانه راه ندهد و در را باز نکند. تمرین کنید که اگر کسی زنگ در را زد چه کار بکند.

کنترل کنید چه زمانی به خانه می رسد. قاعده ای جدی و لازم الاجرا تدوین کنید که خودتان یا همسرتان مرتب به خانه تلفن کنید. مطمئن شوید که فرزندتان بداند باید فورا به خانه بیاید مگر اینکه از قبل به شما گفته باشد که می خواهد به مکان مشخصی برود.

برنامه روزانه ای تنظیم کنید و به آن وفادار بمانید. اگر فرزندتان بداند چه کار باید بکند، احساس امنیت بیشتر و تنهایی کمتری خواهد داشت. برنامه روزانه ای که با رضایت دو طرف تنظیم شده باشد به فرزندتان کمک می کند بداند چه کارهایی را می تواند انجام دهد و چه کارهایی را نباید انجام بدهد. ممکن است برنامه روزانه او شامل تماس با شما، خوردن ساندویچ بعد از مدرسه، انجام تکالیف و یا کارهای دیگر باشد. ساندویچ هایی را آماده کنید که نیاز به پختن یا کارهای پیچیده دیگر نداشته باشند تا فرزندتان مجبور به استفاده از اجاق گاز یا کاردهای تیز نشود.

فرزندتان باید اصول کمک های اولیه را بداند. یک جعبه کمک های اولیه در خانه داشته باشید. هر شی موجود در آن را به فرزندتان نشان دهید و بگویید چطور و چه زمانی باید از آن استفاده کند. بعد شماره های اورژانس و شماره تلفن همسایه مورد اطمینان در مواقع ضروری را با هم مرور کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما