فوریه 3
بازدید : 845
نظرات : بدون دیدگاه
خودش مسئول انجام تکالیفش باشد

وادار کردن کودکان به انجام تکالیف مدرسه کاری بسیار دشوار است که انرژی فراوانی می گیرد. شما باید به کودک کمک کنید تا خودش مسئول انجام تکالیفش باشد. به کودک مسئولیت و مالکیت تکالیفش را وا گذار کنید باید کاملا درک کند که انجام تکالیف مدرسه کار او و یکی از اولویت هایش می باشد. […]

وادار کردن کودکان به انجام تکالیف مدرسه کاری بسیار دشوار است که انرژی فراوانی می گیرد. شما باید به کودک کمک کنید تا خودش مسئول انجام تکالیفش باشد.
به کودک مسئولیت و مالکیت تکالیفش را وا گذار کنید باید کاملا درک کند که انجام تکالیف مدرسه کار او و یکی از اولویت هایش می باشد. وظیفه شما این است که محیطی مناسب برای انجام تکالیف او فراهم آورید و شما به عنوان مدیر یا مربی عمل کنید. در انجام کارها زیاد خودتان را در گیر نکنید زیرا هر چه شما مسئولیت بیشتری به عهده بگیرید فرزندتان احساس مسئولیت کمتری می کند.

زمان و محل خاصی را برای انجام تکالیف تعیین کنید، مثلا بلافاصله پس از تمیز شدن آشپزخانه تمام تکالیف روی میز آشپزخانه باشند، برای حفظ این الگو و ایجاد عادت وقتی کودک تکلیفی ندارد می تواند از این زمان برای خواندن و نوشتن نامه یا یادداشت استفاده کند.

فضای مطلوبی برای انجام تکالیف ایجاد کنید. مراقب باشید که میز تمیز باشد و لوازم مورد نیاز در دسترس باشند. قدری خوراکی و نوشیدنی نزدیک او قرار دهید. بعضی کودکان با شنیدن موسیقی ملایم و یا هنگامی که پنجره باز باشد و هوای تازه به درون بیاید بهتر تکالیف را انجام می دهند. بهترین فضای متناسب با شخصیت فرزندتان را انتخاب کنید حتی اگر خودتان آن را نمی پسندید.

هیچ گاه برای انجام تکالیف مدرسه، جایزه یا تنبیه در نظر نگیرید، این مسئله تمرکز او را از روند آموزش منحرف کرده و استرس بیشتری برایش ایجاد می کند، زیرا سعی می کند از تنبیه جلوگیری کند و یا جایزه را به دست آورد. زمانی اوضاع بدتر می شود که کودک به این نتیجه برسد که تنبیه زیاد هم بد نیست و جایزه چندان عالی نیست.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما