تو همیشه بدترین بازی ها را انتخاب می کنی!

کودک شما یک بازی رایانه ای خریداری کرده و یا از دوستش قرض گرفته است که این بازی مورد پسند شما نمی باشد. در این هنگام طریقه برخورد شما با این موضوع باید چگونه باشد؟ عکس العمل و صحبت منطقی و مناسب در این زمان می تواند بهترین راه حل کردن این مشکل باشد. همیشه […]

کودک شما یک بازی رایانه ای خریداری کرده و یا از دوستش قرض گرفته است که این بازی مورد پسند شما نمی باشد. در این هنگام طریقه برخورد شما با این موضوع باید چگونه باشد؟ عکس العمل و صحبت منطقی و مناسب در این زمان می تواند بهترین راه حل کردن این مشکل باشد.
همیشه این موضوع را در ذهن خود داشته باشید که از تحقیر کردن فرزندتان تنها چیزی که نصیب شما می شود بزرگ تر شدن سیاهچاله رابطه فرزندتان با شما است. زمانی که فرزندتان بازی ویدئویی که مناسب نیست را انتخاب می نماید زمان آن نیست که همه تصمیمات اشتباهش را به او یادآوری نمایید و بگویید: «تو همیشه بدترین بازی ها را انتخاب می کنی، یا آهنگ ها یا مدل های مو، یا هر چیز دیگری» بهترین راه هایی را که می توانیم به شما پیشنهاد نماییم عبارت اند از:

به فرزندتان بگویید: «ما برای این بازی کامپیوتری پول نمی دهیم، چون من در خانه مان تصاویر خشن و جنسیتی نمی خواهم.»
به فرزندتان در مورد فعالیت هایی که بیرون از منزل انجام می دهد هشدار بدهید. فرزندتان به احتمال زیاد، در خانه یک دوست به این بازی مشغول خواهد شد. هشدار شما باعث می شود که متوجه گردد که شما هالو نیستید، بلکه پدر یا مادر دلسوزی هستید که اغلب به قضاوت و شعور او اعتماد دارد.
در مورد بازی هایی که مورد پسند شما نیست به گفتگو بپردازید. دلایل علاقه فرزندتان را جویا شوید و در مورد بازی ها تبادل نظر کنید. اجازه دهید افکارتان با هم برخورد داشته باشند، حتی اگر حاضر به تغییر نظرتان نیستید. اجازه ندهید یک بازی در گفتگوی خوب خانوادگی خلل ایجاد نماید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما