فوریه 5
بازدید : 833
نظرات : بدون دیدگاه
نیازهای کودکان با استعداد چیست؟

هدف بلند مدت شما به عنوان والدین کودک مستعد این نیست که به دنبال شهرت، پول یا جایزه نوبل باشید، بلکه هدف بزرگ کردن فرزندی شاد، با اعتماد به نفس و معقول است. بزرگسالی که از زندگی لذت می برد و استعداد واقعی اش را حتی الامکان به ثمر می رساند. بیشتر مدارس شیوه های […]

هدف بلند مدت شما به عنوان والدین کودک مستعد این نیست که به دنبال شهرت، پول یا جایزه نوبل باشید، بلکه هدف بزرگ کردن فرزندی شاد، با اعتماد به نفس و معقول است.

بزرگسالی که از زندگی لذت می برد و استعداد واقعی اش را حتی الامکان به ثمر می رساند.

بیشتر مدارس شیوه های آموزشی خود را بر مبنای معیارهای رشدی قرار می دهند که متناسب با میانگین سنی کودکان است. باید درک کنید که مدرسه فرزندتان خود را برای آموزش فرزند با استعداد شما آماده نمی کند. مدرسه ممکن است قبلا با کودک با استعداد برخورد نداشته باشد، بنابراین همیشه نمی داند چگونه از عهده موقعیت برآید. دوستان، خانواده و والدین دیگر وقتی می فهمند که فرزندتان با استعداد و استثنایی است ممکن است واکنش های متفاوتی نشان دهند، برخی با خوشحالی و برخی با حسادت رفتار می کنند. کودکان با استعداد و استثنایی دو نیاز اولیه دارند:

نیاز دارند تا با خودشان و با تفاوت های خود در مقایسه با کودکان همسن شان احساس راحتی کنند.

نیاز دارند که استعدادشان را پرورش دهند.

هدف شما باید این باشد که فرزندتان تا حد ممکن احساس راحتی و آرامش کند و موفقیت هایش را به طور طبیعی بپذیرد. توصیه های اجتماعی و احساسی زیر را برای تربیت یک کودک با استعداد و استثنایی به خاطر بسپارید:

از ابتدا با استعداد بودن را تشخیص دهید و شناسایی کنید. کودکان مستعد میل شدیدی به دانش دارند و شما باید این میل را تا حد امکان زود تشخیص دهید. بدین ترتیب هر کسی می تواند فرصت های زیادی به فرزندتان بدهد تا استعدادهایش را پرورش دهد.

یک مربی برای پرورش استعدادهای فرزندتان بیابید. این مربی ممکن است خودتان باشید یا یک دوست خانوادگی یا یک معلم باشد.

امور را در منزل متعادل نگه دارید. مطمئن شوید که کودکان دیگر به زمان و انرژی ای که شما به فرزند مستعد خود اختصاص می دهید احساس حسادت نکنند.

یک مدرسه خوب، دانش آموزان ممتاز خود را شناسایی کرده، توقعات و نیازهای آن ها را تامین می کند. با معلم فرزندتان صحبت کنید و دریابید که چگونه موجب رشد و پیشرفت کودکان با استعداد می شوند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما