فوریه 12
بازدید : 942
نظرات : بدون دیدگاه
رژیم تلویزیون

از میان رسانه های عمومی، تلویزیون بیشترین تاثیر را بر روی کودکان می گذارد. هیچ کس نمی گوید باید به کلی دو شاخه را از برق کشید، اگر چه ترک اعتیاد گاهی بد نیست، اما محدود کردن یک عادت می تواند نظم بیشتری ایجاد نماید. رژیم تلویزیون بهتر است زمانبندی مناسبی برای تماشای تلویزیون اعضای […]

از میان رسانه های عمومی، تلویزیون بیشترین تاثیر را بر روی کودکان می گذارد. هیچ کس نمی گوید باید به کلی دو شاخه را از برق کشید، اگر چه ترک اعتیاد گاهی بد نیست، اما محدود کردن یک عادت می تواند نظم بیشتری ایجاد نماید.

رژیم تلویزیون
بهتر است زمانبندی مناسبی برای تماشای تلویزیون اعضای خانواده حتی خودتان داشته باشید. تماشای تلویزیون برای کودکان زیر دو سال ممنوع، از دو سالگی تا شروع مدرسه روزی نیم ساعت و برای کودکان در سن دبستان حداکثر روزی دو ساعات مناسب می باشد. برنامه تلویزیونی که قرار است در ساعت و مدت مجاز نمایش داده شود را از قبل شناسایی نمایید.

نکته:
اگر کودک با هوش تری می خواهید که حضورش خوشایند باشد، بر آنچه فرزند شما تماشا می کند و روی مدت زمان آن نظارت داشته باشید.

فعالیت های جایگزین را پیشنهاد کنید. فعالیت هایی مانند مطالعه، نوشتن خاطرات یا بازی های دسته جمعی با اعضای خانواده که برای کودک به اندازه تماشای تلویزیون مهیج باشد می توانند جایگزین مناسبی باشند. محدود کردن زمان تماشای تلویزیون به معنای کنار گذاشتن تنبلی و سرگرمی های کندتر است.

تعهد و پایبندی به برنامه
شما باید خیلی صریح و قاطع فرزندان خود را از تماشای برنامه های خشن تلویزیون منع نمایید و عدم علاقه خود را به تماشای چنین برنامه هایی عنوان دارید تا در صورتی که فرزندتان پنهانی این برنامه ها را تماشا کرد بداند این ها مورد تایید شما نیست و همین امر تا حدی می تواند او را از اثرات نامطلوب برنامه ها محافظت نماید.

با بزرگ تر شدن فرزندتان، اعتراض اش به اقدامات شما در راستای سانسور برنامه بیشتر می شود. ممکن است این جمله را بیان کند که «این کارتون را همه تماشا می کنند، چرا من نباید ببینم؟» در این زمان نباید تسلیم شوید، باید سر حرف خود بایستید. گرچه ممکن است فرزندتان در منزل دوستان همان برنامه ممنوعه را تماشا کند ولی حداقل می داند که این برنامه ها با اخلاق و روحیات خانواده شما سازگار نیست.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما