بازی با آلت تناسلی

از هنگام تولد به بعد ممکن است متوجه سفت شدن آلت تناسلی پسرتان و یا ترشح مواد نرم و لزج از واژن دخترتان شوید و این موضوع باعث نگرانی تان گردد. اما باید بدانید پیدایش نعوظ در شیرخوار یا کودک مسئله مهمی نیست و طبیعی می باشد. کودکان در سنین پنج ماهگی یاد می گیرند […]

از هنگام تولد به بعد ممکن است متوجه سفت شدن آلت تناسلی پسرتان و یا ترشح مواد نرم و لزج از واژن دخترتان شوید و این موضوع باعث نگرانی تان گردد. اما باید بدانید پیدایش نعوظ در شیرخوار یا کودک مسئله مهمی نیست و طبیعی می باشد.
کودکان در سنین پنج ماهگی یاد می گیرند اشیا را لمس کنند و با آن ها بازی کنند. در همین زمان پسر شما ممکن است به آلت تناسلی خود به عنوان یک شی دست بزند و حتی با آن بازی کند. اکثر مادران این عمل را بسیار بد و ناپسند می دانند و سعی می کنند کودک را از انجام این عمل منع کنند. هر چه شما به این عمل فرزندتان کمتر توجه داشته باشید این عمل زودتر متوقف و ترک می شود.

کودک در سن یک سالگی به تمام اعضای بدن خود توجه می کند. کودک یک ساله حس خواهد کرد که آلت تناسلی او عضو حساسی است و در مقابل تحریکات و ضربه ها دردناک می شود. در سن دو تا پنج سالگی نصف پسرها و یک سوم دخترها به آلت تناسلی خود دست می زنند، بعضی از دخترها دو ران خود را به هم می مالند و یا مستقیما با دست آلت تناسلی را مالش می دهند، این رفتار کودک در این سن نیز با کم توجهی به این عمل رفع می گردد.

کودکان پنج تا هفت ساله بسیار کنجکاو خواهند شد تا اعضای تناسلی پدر و مادر خود را ببینند و با تفاوت آن ها آشنا شوند. ممکن است متوجه شوید هنگام لباس عوض کردن فرزندتان مشغول نگاه کردن به شما می شود. به خاطر داشته باشید که کودک این عمل را صرفا از روی کنجکاوی انجام می دهد و تنبیه او برای این موضوع اشتباه است. حتی ممکن است از شما درباره تفاوت هایش نسبت به جنس مخالف خود سوال بپرسد، بهتر است شما با زبانی قابل فهم و به اندازه درک فرزندتان به سوالات او پاسخ دهید.

نکته:
شما به عنوان والدین هیچ گاه نباید بدون لباس در مقابل کودکی که قدرت تشخیص دارد ظاهر شوید. انجام بعضی از اعمال مانند تظاهر به دوست داشتن یکدیگر و حتی بوسیدن که جنبه جنسی ندارد در مقابل کودک مشکلی ایجاد نمی کند. کودک با دیدن چنین اعمالی محبت و دوستی را درک خواهد کرد و می فهمد بوسیدن نشانه دوستی و علاقه مندی است.

کودک در سنین مدرسه درک خواهد کرد که اعضای تناسلی و صحبت یا سوال کردن درباره آن از نظر اجتماعی خوب نیست، بنابراین دیگر سوال نخواهد کرد اما این موضوع دلیل عدم کنجکاوی اش نمی باشد بلکه اطلاعات خود را به طور غیر مستقیم از کودکان دیگر به دست می آورد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما