فوریه 23
بازدید : 576
نظرات : بدون دیدگاه
ویروس کرونا

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و حساسیت این موضوع در فضا‌هایی نظیر مدارس، دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش توصیه‌هایی را برای مراقبت از دانش آموزان اعلام کرد. ۱۳ راهکار کلیدی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شرح زیر پیشنهاد شده است ۱. ویروس کرونا، عمدتاً از راه دهان، بینی، چشم […]

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و حساسیت این موضوع در فضا‌هایی نظیر مدارس، دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش توصیه‌هایی را برای مراقبت از دانش آموزان اعلام کرد.

۱۳ راهکار کلیدی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شرح زیر پیشنهاد شده است
۱. ویروس کرونا، عمدتاً از راه دهان، بینی، چشم و گوش وارد بدن می‌شود. بنابراین دست‌هایتان را قبل از شست و شوی کامل با آب و مایع دستشویی به این ۴ قسمت بدن نزنید.
۲. هر روز چندین بار دست هایتان را با آب و مایع دستشویی و هر بار به مدت نیم دقیقه با دقت بشویید. اگر مایع یا ژل ضدعفونی کننده هم بزنید، بهتر است.
۳. همراهتان یک مایع ضدعفونی کننده کوچک داشته باشید تا در محیط‌های عمومی مانند مترو و خیابان و … که دسترسی سریع به آب و مایع دستشویی ندارید، بعد از تماس با افراد و اشیاء، مدام دست‌هایتان را ضدعفونی کنید.
۴. اگر نزدیک شما، کسی سرفه با عطسه کرد، فوری دهان و بینی‌تان را ببندید و حتی‌المقدور چند متری از او دور شوید، چون یکی از راه‌های انتقال کرونا، تنفس است.
۵. اگر مسئول اشیائی هستید که دست‌های افراد مدام با آن‌ها در تماس است، آن‌ها را بار‌ها ضدعفونی کنید مانند دستگیره‌های در، ستون‌های فلزی اتوبوس و مترو که افراد برای حفظ تعادل آن‌ها را می‌گیرند، پیشخوان بانک‌ها و ادارات، خودکار‌های عمومی بانک‌ها، دکمه‌های آسانسور و خودپرداز‌ها، نازل بنزین، نرده‌های کنار پله‌ها و غیره.
همچنین سعی کنید تا حد امکان به چنین اشیایی دست نزنید و اگر هم زدید (که اکثراً ناگزیر هستید) دست‌های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید و قبل از شست و شو، به آن ۴ قسمت بدن که در بند اول گفتیم، دست نزنید.
۶. دست دادن و روبوسی را به حداقل ممکن برسانید.
۷. بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست‌های خود را بشویید و ضدعفونی کنید. این را از همه اعضای خانواده بخواهید. همچنین در محل کار نیز با همکاران چنین قراری بگذارید.
۸. سیستم ایمنی بدن تان را با خوردن ویتامین C، میوه‌ها، سبزیجات و دارو‌های تقویتی، ارتقا دهید. خوردن روزانه یک لیوان “آب ولرم + آب لیموی تازه + یک قاشق عسل طبیعی” توصیه می‌شود.
۹. میوه‌ها و سبزیجات را کاملاً بشویید.
۱۰. غذای آلوده از راه‌های انتقال کروناست. از خوردن غذا و مایعات در جا‌های غیر‌مطمئن خودداری کنید.
۱۱. غذاهایتان کاملاً پخته شود؛ بنابراین از خوردن غذا‌های نیم پز مانند تخم مرغ عسلی، استیک نیم پز یا آبدار خودداری کنید.
تاکید می‌شود مرغ و گوشت قرمز و شیر را خوب بجوشانید و کامل بپزید و مصرف ویتامین C، میوه و سبزی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و فرد را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا مقاوم می‌کند.
۱۲. مسواک‌تان را مدام بشویید و ضدعفونی کنید.
۱۳. تا حد امکان در خانه بمانید، اگر بیرون رفتید بکوشید به جا‌های شلوغ نروید و مدام دست هایتان را ضدعفونی کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما