فوریه 24
بازدید : 506
نظرات : بدون دیدگاه
وقتی کودکی فحاشی می کند

گاهی یک مشکل آزادهنده مانند حسادت به فرزند تازه متولد شده، ناکامی، منع از کاری نادرست و … موجب می‌شود که کودک شروع به فحاشی کند، لذا باید به موقعیتی که کودک الفاظ بد به کار می‌برد، توجه کنیم. زمانی که کودک فحاشی می‌کند والدین نباید هیچ واکنشی نشان دهند، والدین باید پس از یافتن […]

گاهی یک مشکل آزادهنده مانند حسادت به فرزند تازه متولد شده، ناکامی، منع از کاری نادرست و … موجب می‌شود که کودک شروع به فحاشی کند، لذا باید به موقعیتی که کودک الفاظ بد به کار می‌برد، توجه کنیم.

زمانی که کودک فحاشی می‌کند والدین نباید هیچ واکنشی نشان دهند، والدین باید پس از یافتن علت فحاشی کودک، با ترفندهای تشویقی مشکل را حل کنند، به عنوان مثال ” هروقت فحش ندی، می‌برمت پارک”.

اگر تشویق کردن جوابگو نبود، از ترفند محرومیت استفاده کنند، به عنوان مثال؛ ” هروقت فحش بدی، نمی‌توانی کارتن ببینی”.

زمانی که کودکان فحاشی می‌کنند و والدین آن‌ها را کتک می‌زنند، نتیجه عکس رخ می‌دهد و در این وضعیت اگر کودک مجدد فحش ندهد، به دلیل ترس است، در چنین شرایطی کودک پی به کار اشتباه خود نبرده و ممکن است باز هم آن را تکرار کند.

هنگامی که کودک را به دلیل فحاشی کتک می‌زنیم، اعتماد به نفس او کاهش می‌یابد و در این وضعیت کودک پرخاشگر شده و احساس حقارت در او شکل می‌گیرد، همچنین در آینده رفتار نامناسبی خواهد داشت و زمینه ایجاد اختلالات مانند سلوک در او ایجاد می‌شود.

اگر کودک به دلیلی عصبانی شود به عنوان مثال: “وقتی پدرش او را به شهربازی نبرده، شروع به فحش دادن کند”، والدین نباید واکنش نشان دهند، بلکه زمانی کودک آرام شد باید با او صحبت کنند به عنوان مثال: ” می‌دانم عصبانی بودی، اما رفتارت مناسب نبود”، در چنین موقعیتی علاوه بر درک کودک و همدلی با او رفتار نادرستش را گوشزد کردیم.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما