مارس 1
بازدید : 740
نظرات : بدون دیدگاه
آیا درمانی برای ویروس کرونا وجود دارد؟

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی اعلام کرد ویروس کرونا جدید۲۰۱۹ باید به عنوان یک رویداد بهداشتی اضطراری با اهمیت بین‌المللی شناخته شود. برای همین باید این بیماری را بهتر از قبل بشناسید. بیماری کرونا ویروس جدید از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است و در حال حاضر بیماری از انسان به انسان […]

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی اعلام کرد ویروس کرونا جدید۲۰۱۹ باید به عنوان یک رویداد بهداشتی اضطراری با اهمیت بین‌المللی شناخته شود. برای همین باید این بیماری را بهتر از قبل بشناسید. بیماری کرونا ویروس جدید از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است و در حال حاضر بیماری از انسان به انسان هم منتقل می‌شود. این بیماری از طریق قطرات تنفسی مانند سرفه، عطسه و… قابل انتقال است. این بیماری عمدتا با علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا خودش را نشان می‌دهد و علائم آن شامل سرفه، تب، سردرد و گلودرد است.
چگونه می‌توان کرونا را از آنفلوآنزا تشخیص داد؟
علائم ویروس کرونا مانند علائم آنفلوانزا شامل تب، سرفه و مشکلات تنفسی است. اگر این علائم را دارید و به تازگی به چین رفته‌اید، یا با شخصی که با یک چینی در ارتباط بوده است، در تماس بوده‌اید، توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.
ویروس کرونا چگونه پخش می شود؟
تصور می‌شود که این ویروس از طریق شخص دیگری با قطرات تنفسی که به‌واسطه سرفه یا عطسه در فضا پخش می‌شود، از فردی به فردی دیگر سرایت می‌کند، اما دقیقاً مشخص نیست که چه وقت فرد ناقل این ویروس است. به گزارش باشگاه خبرنگاران در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر وجود ویروس در هوا وجود نداشته و مثلا در یک اتاق بزرگ در حال جابه‌جایی نیست.

آیا درمانی برای ویروس کرونا وجود دارد؟
در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد و محققان همچنان در تلاشند تا درباره این ویروس اطلاعات بیشتری کسب کنند. اما خبر خوش اینکه محققان موفق شده‌اند این ویروس را در آزمایشگاه کشت دهند که این می‌تواند گام مهمی برای ساخت واکسن باشد.
چه افرادی در معرض خطر عفونت هستند؟
افراد در هر سنی می‌توانند به این ویروس آلوده شوند، اما افراد مسن و افراد دارای سابقه پزشکی، به ویژه در برابر عوارض شدید، آسیب پذیر هستند.
آیا مسافرت امن است؟
خطوط هوایی کشور‌های مختلف، پرواز‌ها را به حالت تعلیق درآورده‌اند و هزاران شهروند خارجی در ووهان چین دوباره به کشور‌های خود بازگردانده شده‌اند. بسیاری از کشور‌ها توصیه کرده‌اند که از سفر به چین خودداری شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما