مارس 6
بازدید : 1093
نظرات : بدون دیدگاه
از آموزش جنسی به نوجوانان چه می دانید؟

به عنوان والدین باید بدانید، بالاخره روزی می رسد که نوجوان شما به مسائل جنسی حساس می شود و شاید حتی با جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند. بسیاری از والدین ترجیح می دهند در این مورد با فرزندشان حرف نزنند و به طور کلی آن را به تابو تبدیل می کنند. باور کنید یا […]

به عنوان والدین باید بدانید، بالاخره روزی می رسد که نوجوان شما به مسائل جنسی حساس می شود و شاید حتی با جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند.

بسیاری از والدین ترجیح می دهند در این مورد با فرزندشان حرف نزنند و به طور کلی آن را به تابو تبدیل می کنند. باور کنید یا نه، حرف زدن شما تاثیر زیادی در سلامت روابط فرزندتان دارد و تاثیر زیادی در پیشگیری از بارداری نوجوان دارد. هر چند تا حد زیادی به عنوان والدین نمی توانید تصمیمات جنسی فرزندتان را کنترل کنید، اما می توانید روی روابط او نظارت داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد نوجوانانی که به والدین خود نزدیک هستند و احساس حمایت از سوی آنها می کنند، به احتمال زیاد برای برقراری رابطه با جنس مخالف تا رسیدن به سن قانونی و بزرگسالی صبر می کنند و احتمال درگیر شدن در روابط جنسی کم است. پیام؟ برای آموزش جنسی به نوجوانان صبر نکنید. در موقعیت مناسب در این مورد حرف بزنید و آن را گاه به گاه تکرار کنید.

آموزش جنسی به نوجوانان:
در مورد چه چیزی باید حرف بزنید؟ در ادامه اطلاعاتی را با شما در میان می گذاریم که نوجوانان مایل هستند که از سوی والدین دریافت کنند:

نوجوانان سوال دارند:
نوجوانان تحت فشار شدید از سوی همسالان، رسانه، کتاب ها، موسیقی و موزیک ویدئوها قرار دارند.

لازم است که آموزش جنسی به نوجوانان شروع شود، حتی اگر خودشان سوال نمی پرسند.

نوجوانان به کمک و راهنمایی شما برای درک موضوع جنسی نیاز دارند. آنها برای دریافت مشاوره و راهنمایی از شما خجالت می کشند یا می ترسند.

بنابراین، باز کردن موضوع از سوی خودتان شرایط را برای آنها ساده تر می کند. فرض کنید فرزندتان سوالی داشته باشد یا در موقعیت ارتباط با جنس مخالف قرار گرفته باشد، ترجیح می دهید برای دریافت پاسخ سوالاتش و گرفتن راهنمایی به چه کسی رجوع کند؟

نوجوانان اهمیت می دهند:
حتی اگر نوجوان این طور رفتار نکند یا به شما نگوید، اما بسیار به حرف هایی که والدینشان می گویند اهمیت می دهند و به آنها فکر می کنند. چه نشان بدهد یا نه، نوجوان به راهنمایی شما نیاز دارد.

بسیاری از نوجوانان به دنبال راضی کردن والدین خود هستند و می خواهند مایه افتخار والدین خود باشند.

نوجوانان باید آماده شوند-آموزش جنسی:
لازم است که با نوجوانان در مورد رابطه جنسی، پیشگیری و بیماری های مراقبتی صحبت کنید. نوجوانان باید از عملکرد بدن زن و نحوه بارداری آگاهی داشته باشند.

حتی اگر فرزندتان از لحاظ جنسی فعال نباشد، اما روزی به این اطلاعات نیاز خواهد داشت.

ترجیح می دهید فرزندتان اطلاعات صحیح را از شما دریافت کند یا ذهنش با اطلاعات غلط همسالانش پر شود؟

نوجوانان به یک الگوی صادق و متعهد نیاز دارند:
نوجوان باید بداند یک رابطه سالم چگونه است. شما باید به او رابطه سالم بین یک زوج را نشان دهید، رابطه ای که پر از عشق، احترام و مراقبت است.

نوجوانانی که در خانواده های آشفته زندگی می کنند یا تک سرپرست هستند و والدین متعهد و وفاداری ندارند، به احتمال بیشتری به رابطه با جنس مخالف رو می آورند. به نزدیکی عاطفی به نوجوان خود دقت کنید و با همسرتان محیط آرام و شادی را در خانه برای او ایجاد کنید.

دقت کنید:
آموزش جنسی به نوجوانان کافی نیست. باید روی رفتار فرزند خود نظارت داشته باشید. بدانید با چه کسی دوست است.

تصور نکنید که به محض برقراری رابطه با جنس مخالف یا شروع رابطه جنس شما متوجه خواهید شد. بسیاری از والدین این طور تصور می کنند.

برای ایجاد یک رابطه نزدیک، دادن عشق به فرزندتان و ابراز نگرانی های خود، منتظر شروع بدرفتاری های او نباشید. رابطه سالم با فرزندتان، در کنار نظارت و مراقبت، را همین امروز شروع کنید.

با فرزندتان صمیمی شوید و تفریحات سالمی را در کنار او داشته باشید. سعی کنید ساعاتی از روز را صرفا به فرزندتان اختصاص دهید و به حرف هایش گوش دهید.

تصور نکنید که وارد رابطه جنسی شده است:
اگر فرزندتان سوالی در رابطه با ارتباط با جنس مخالف یا بارداری پرسید، تصور نکنید که درگیر رابطه شده است.

بسیاری از والدین ترجیح می دهند چنین حرف هایی را از سمت فرزندشان نشنوند، اما این بدین معنی نیست که فرزندشان هیچ گونه کنجکاوی و ارتباطی با مسائل جنسی ندارد.

تصور نکنید که آموزش جنسی به نوجوانان باعث می شود که او به این مسائل رغبت نشان دهد و درگیر رفتارهای جنسی شود. این آموزش برای آگاه سازی او و جلوگیری از وقایع ناخوشایند ضروری است.

روابط ناسالم:
فرزندتان باید بتواند یک رابطه سالم را از ناسالم و آزارگر تشخیص دهد.

وارد شدن به رابطه با فردی با فاصله سنی زیاد، قومیت و وضعیت اجتماعی/مالی بسیار متفاوت نیز برای نوجوانان ناسالم است.

در عین حال، باید فرزندتان را در مورد خطرات فضای مجازی آگاه کنید و رفتار سالم در محیط مجازی را به او آموزش دهید. این شامل به اشتراک گذاری مطالب و عکس ها و برقراری ارتباط با افراد ناآشنا می شود.

هیچ کس واقعا با آموزش جنسی به نوجوانان راحت نیست:
بیایید با هم صادق باشیم. اغلب والدین از حرف زدن در مورد مسائل جنسی با فرزنشان می ترسند یا خجالت می کشند و نوجوانان نیز به همین ترتیب از شنیدن آن احساس راحتی نمی کنند.

آموزش جنسی باید بر اساس سن و اطلاعات مورد نیاز فرزندتان باشد. در مطالب قبل در مورد آموزش جنسی مناسب با سن صحبت شد که توصیه می کنیم به آن رجوع کنید. مشاهده برخی رفتار ها در یک دوره سنی طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

بهتر است آموزش جنسی به نوجوانان توسط والد همجنس انجام شود. سعی کنید تا حد امکان فضا را راحت و آرام نشان دهید و درچهره خود نشانی از معذب بودن بروز ندهید. اجازه دهید فرزندتان احساس راحتی کند و هر سوالی دارد مطرح کند. به هر حال، وظیفه شما به عنوان والد آماده کردن فرزندتان برای بزرگسالی است. بحشی از این مسئولیت شامل آموزش تصمیمات جنسی سالم و هوشمندانه است.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما