مارس 12
بازدید : 1092
نظرات : بدون دیدگاه
اعتماد به نفس یعنی جرات ورزی

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که پدر و مادر باید برای فرزندشان از کودکی و به ویژه در نوجوانی انجام بدهند، بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس نوجوان است. عزت نفس به معنای دوست داشتن خود است و والدین باید کاری کنند تا نوجوانشان خودش را دوست داشته باشد و در نهایت به اعتماد […]

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که پدر و مادر باید برای فرزندشان از کودکی و به ویژه در نوجوانی انجام بدهند، بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس نوجوان است.

عزت نفس به معنای دوست داشتن خود است و والدین باید کاری کنند تا نوجوانشان خودش را دوست داشته باشد و در نهایت به اعتماد به نفس یعنی جرات ورزی، برسد.

به فرزندتان بگویید همه‌ افراد تغییرات دوران بلوغ را تجربه می‌کنند، با این کار آن‌ها کمتر از ظاهرشان ناراحت می‌شوند.

زمانی که نوجوانتان قصد صحبت کردن با شما را دارد، حتما با او تماس چشمی برقرار کنید همچنین هیچ گاه از ظاهر نوجوانتان، منفی نگویید.

به او آرامش بدهید و بگویید که شما هم در دوران بلوغ چه تغییرات ظاهری را تجربه کرده اید و با نشان دادن عکس هایتان در دوران بلوغ می‌تواند برای نوجوانتان خوشایند باشد.

محبت کردن را فراموش نکنید، با توجه به جنسیت فرزندتان و همچنین با توجه به نوع محبتی که فرزندتان نیاز دارد، حتما به او محبت کنید.

فراهم کردن امنیت نیز بسیار مهم است هر زوجی ممکن است در زندگیشان با یکدیگر مشکلاتی را داشته باشند. اما مراقب باشید که مشکلات و تعارض هایتان را در حضور فرزندان مطرح نکنید و در مکانی به صورت خصوصی با یکدیگر راجع به تعارضتان صحبت کنید.

تشویق کردن اصل دیگری است، حتما نوجوانتان را به دلایل مختلف و با توجه به موفقیت‌هایی که به دست آورده است، تشویق کنید و به او انگیزه پیشرفت بدهید.

به فرزندانتان مسئولیت‌های با توجه به توانایی‌شان بدهید با این کار می‌توانید اعتماد به نفس آن‌ها را بسیار بالا ببرد همچنین اگر نوجوانتان کار نامناسبی را انجام داد، هیچ گاه نگویید که دوستش ندارید و یا از دستش ناراحت هستید بهتر است به او بگویید که از کار یا رفتاری که انجام داده اید ناراحت شده‌اید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما